یکی از جوانان خلاق شهرستان جوین با فرا گرفتن نحوه تکثير انواع گياهان زینتی، توانسته اقتصاد مقاومتی را در خانه خود معنا کرده و همچنین زمینه نوعي سرمايه گذاري را برای خود فراهم کند
کد خبر: ۸۷۹۷۶۰۵
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حميدرضا نقابي  یکی از جوانان شهرستان جوين وکارمند اداره راه آهن موفق شده بيش از دويست عدد گل زينتي  را در منزل خود پرورش دهد که حدود ده نوع آن، از گل هاي کمياب و گران قيمت خارجی هستند.
 
نقابي با فرا گرفتن نحوه تکثير انواع گياهان زینتی، توانسته اقتصاد مقاومتی را در خانه خود معنا کرده و همچنین  زمینه نوعي سرمايه گذاري را برای خود فراهم  کند.
 
این جوان فعال در عرصه اقتصادمقاومتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شغل من از جمله مشاغل اداري و پرسروصداست و من براي آرامش خود و پرکردن اوقات فراغت خودم به پرورش گل وگياه مشغول هستم.
 
وی افزود: با پرورش گل های زینتی  فضاي منزلم زيبا شده و رايحه خوش بعضي ازگل ها و توليداکسيژن آنها فضاي خانه را مطبوع وپاک کرده و از همه مهمتر ديگروقت بيکاري ندارم،و وقت هاي آزادم را به جاي استفاده ازفضاهاي مجازي و آسيب هاي فراوان آن  باگل ها سپري ميکنم.
 
نقابی تصریح کرد:  ازآنجا که محله ما خشک و بي روح بود درسال ۱۳۸۵  درکوچه مان ۲۴ نهال غرس کردم وبا مراقبت شخصي از آنها حالا فضاي محله مان نيز سرسبز و زيباشده و اهالي محله از سايه، زيبايي و  ميوه درختان استفاده مي کنند.
 
اين شهروند خلاق جوینی در رابطه با نحوه پرورش گياهانش گفت: من با مطالعه بيشتر در رسانه ها وکتاب ها و پرسش از مهندسین گلخانه دار و همچنين تماشای مستندهاي علمي گوناگون ، با نحوه رشد وتکثير انواع گياه آشنا شدم.
 
نقابی ادامه داد: علاقه ذاتي من به گل ها باعث شده منزل شخصی ام تبديل به گلخانه شود.
 
وی یادآور شد:  در حال حاضر توانسته ام بعضی از انواع گل ها  که به سختي رشد مي کنند وقيمت زيادي هم دارند را درمنزلم پرورش دهم.
 
این جوان جوینی بیان داشت: با اينکار توانستم بعضي از گل هاي خارجي  را درمنزلم پرورش دهم ، که تکثير اين گل ها نوعي سرمايه گذاري  در عرصه اقتصادمقاومتي براي من محسوب مي شود.
 
نقابی افزود:  همسايگان من نيز بعداز رفت و آمد به اینجا و ديدن فوايد پرورش گل به اين کارعلاقه مند شده وبعضی از آنها نيز مشغول پرورش گل درمنزلشان هستند.
 
وی در پايان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی را باید از منزل آغاز کرد، گفت: هلند، کشوري است که گلهايش را به اکثر کشور ها صادرمي کند و اگر هر ايراني حداقل دو نوع گل در منزلش پرورش دهد، شاید بعد از هلند ايران نيز يکي از کشور هاي صادرکننده انواع گل و گياه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها