نویسنده و فیلمنامه‌نویس حوزه دفاع مقدس گفت: «همنام دختر امام» زندگی و شهادت «رقیه رضایی» را بررسی می‌کند، که در جریان انقلاب دچار تحول شد و در آخر نیز جام شهادت نوشید.
کد خبر: ۸۷۹۷۶۰۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، «سهیلا علوی‌زاده» نویسنده و فیلمنامه نویس حوزه دفاع مقدس که پیش از این کتاب «من و علی و جنگ» و «انتظار» درباره فرماندهان لشکر 10 سیدالشهدا (ع) را به نگارش درآورده بود،درباره آخرین کتابش «همنام دختر امام» اظهار داشت: موضوع کتاب آخر من درباره شهید «رقیه رضایی» از شهدایی است که در جریان راهپیمایی برائت از مشرکین سال 66 در مکه بر اثر ضرب و شتم ماموران سعودی به شهادت رسید.

نویسنده «من و علی و جنگ» در ادامه گفت: من به واسطه یکی از دوستانم با موسسه روایت فتح آشنا شدم که ناشر این موسسه، متن تحقیقات و مصاحبه‌هایی در مورد شهید رضایی را در اختیار من گذاشت و مشغول نگارش آن شدم.

علوی درباره درونمایه کتابش توضیح داد: کتاب «همنام دختر امام» در واقع سیر تحولات درونی دختر جوانی است که در اثر انقلاب قدم در مسیر کامل شدن می‌گذارد و در پایان هم به شهادت می‌رسد. این کتاب هنوز در مرحله نگارش است و به زودی توسط موسسه روایت فتح  منتشر خواهد شد.

سهیلا علوی برای کتاب «خانم کوچک» جایزه اول جشنواره پروین اعتصامی و حبیب غنی پور را دریافت کرده است. همچنین رمان او با نام «مسافرت ناشر آمریکایی» ماه گذشته توسط نشر «امیر کبیر» منتشر شد.

ارسال نظرات