وزارت دادگستری آمریکا یک شرکت داروسازی صهیونیستی را به دلیل پرداخت رشوه به مقامات سه کشور روسیه، اوکراین و مکزیک به پرداخت ۵۲۰ میلیون دلار محکوم کرد.
کد خبر: ۸۷۹۷۵۹۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  وزارت دادگستری آمریکا با استناد به قانون انجام اقدامات فساد خارجی شرکت داروسازی توای رژیم صهیونیستی را به دلیل پرداخت رشوه به مقامات روسیه، اوکراین و مکزیک به پرداخت 520 میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

 

بنا به اعلام وزارت دادگستری آمریکا این شرکت برای افزایش فروش محصولات خود در یک مناقصه به یکی از مقامات بلندپایه وزارت بهداشت روسیه رشوه پرداخت کرده است.

 

این شرکت در بین سال‌های 2010 تا 2012 از محل فروش داروی کوپاکسون خود در روسیه 200 میلیون دلار مازاد درآمد داشته است.

 

این شرکت صهیونیستی به دلیل اقدامات خلاف قانون خود در روسیه، اکراین و مکزیک در مجموع مجرم شناخته شده و از سوی مقامات آمریکایی به پرداخت 520 میلیون دلار جریمه محکوم شده است. این شرکت همچنین در مکزیک به بسیاری از دکترهای این کشور رشوه داده بود تا داروی کوپاکسون را تجویز کنند.

 

از سوی دیگر این شرکت صهیونیستی در بین سال‌های 2010 تا 2011 ، 200 هزار دلار رشوه به یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت اوکراین پرداخت کرده بود.

 

به گفته یکی از دستیاران دادستان عمومی آمریکا این شرکت صهیونیستی و زیرمجموعه‌های آن طی سال‌های گذشته میلیون‌ها دلار به مقامات دیگر کشورها رشوه داده و نتوانسته است ساختاری درونی برای جلوگیری از این فساد مالی ایجاد کند.

ارسال نظرات