مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا گفت: ۶ دستگاه واگن ساخت شرکت واگن‌پارس اراک به شرکت ریل ترابر سبا تحویل و وارد ناوگان ریلی کشور شد‌.
کد خبر: ۸۷۹۷۵۸۰
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
  به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدجواد فخاری با اعلام این خبر اظهار داشت: ‌پیش از این نیز ١٠ دستگاه واگن به ریل ترابر سبا تحویل داده شد‌.

 

وی ادامه داد: این واگن‌های مسافری از محل قرارداد 37 دستگاه واگن مسافری با شرکت واگن‌سازی اراک است؛ ‌باقی‌مانده این واگن‌ها نیز تا پایان بهمن‌ماه امسال ساخته و آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

فخاری‌ با اشاره به اینکه تحویل این تعداد واگن طی سه ماه‌، یک رکورد در ناوگان ریلی کشور است، افزود‌: این واگن‌ها از نوع درجه یک چهار تخته و دارای سرعت ١6٠ کیلومتر بر ساعت است و از سیستم‌های صوتی و تصویری‌، موقعیت یاب (GPS‌)، وای‌فای (WiFi) و فراخوان مهماندار برخوردار است.

 

مدیرعامل شرکت ریل ترابر سبا اظهار داشت: هر یک از واگن‌های تحویلی‌، ١٠ کوپه چهار تخته و 4٠ نفر ظرفیت دارد که با ورود آنها‌، سالانه بیش از ٢٠٠ هزار صندلی‌، به ظرفیت ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود.

 

وی یادآور شد‌: این واگن‌ها دارای کیفیت بالا و استانداردهای بین المللی ریلی است و به همت متخصصان داخلی در شرکت واگن‌پارس تولید شده است.

 

بنابراین گزارش شرکت ریل ترابر سبا‌، با در اختیار داشتن ١١4 دستگاه واگن مسافری با میانگین عمر ٩ سال‌، سالانه حدود یک میلیون مسافر را در شبکه ریلی کشور‌ جابه‌جا می‌کند.

ارسال نظرات