نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری گفت: چالش راهبردی در حوزه تربیت و فرهنگ جامعه، مسئله الگوهای وارداتی است که دشمنان کشور با گفتمان‌سازی و ترویج آن قصد تصرف ذهن‌های آینده سازان ما را دارند.
کد خبر: ۸۷۹۷۵۲۹
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در «یادواره شهدای زنان مجاهد مسلمان» اظهار داشت: مراسم یاد شهیدان و الگوهای جهاد و شهادت از بانوان جامعه، مدارس و محیط‌ های عمومی و اجتماعی ما نقش رفع آلودگی‌های فطری را بازی می‌کنند و در طول دوران انقلاب اسلامی، بانوان در ایران جدید پایه‌گذاران تمدن اسلامی در عصر ما هستند و این حضور مانند باران و نسیمی است که هوای پاک را به ارمغان می‌آورد و آلودگی‌ها را می‌زداید.

وی ادامه داد: هنوز هم عطر دل انگیز پیامبراعظم(ص) در ماه ربیع الاول به مشام می‌رسد و امیدواریم با تأسی به سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) رحمت الهی به ما کرامت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری افزود: دی ماه در سال‌های اخیر در جغرافیای انقلاب اسلامی موقعیت ممتازی دارد که روز 9 دی روز بصیرت و کور کردن چشم فتنه است و خداوند متعال فتنه خطرناک که ملت ما را در پرتگاه خطرناک قرارداده بود، با بصیرت ملت و هدایت حکیمانه رهبر معظم انقلاب و از همه مهمتر امدادهای غیبی نجات داد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: در این ایام خجسته و فرخنده که تاریخ گذشته ما را تعیین مسیر می‌کند در محضر معلمان بزرگ تاریخ ساز هستیم که با حماسه آفرینی‌شان نام و یاد خود را در تاریخ جاودان کرده‌اند.

وی یادآور شد: نمونه‌های بارز قرآنی ما حضرت آسیه و مریم مقدس دو بانوی بزرگوار هستند که خداوند در قرآن، آنها را الگویی مناسب برای تمام بشریت معرفی می‌کند و پس از آن نوبت شرفیابی به محضر استاد حماسه و مقاومت یعنی بانوی اول اسلام حضرت خدیجه و دختر دُردانه هستی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: ما در محضر چنین الگوهای فرازمند و رشیدی هستیم؛ به خصوص اینکه جمع حاضر تصمیم گرفتند حضور نورانی خود را با نام و یاد حضرت خدیجه(س) مزین کنند و از مجاهدت‌های ایشان درس و الهام بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: باید یاد کنیم از بانوی صبر و مقاومت حضرت زینب(س) که بانوان عاشورایی در طول تاریخ از حرکت نقش آفرین و تاریخ ساز ایشان الگوبرداری کرده‌اند.

حجت الاسلام و‌المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: اکنون که به برکت لطف خداوند متعال و انقلاب اسلامی عصر تجدیدحیات اسلام و مسلمین رخ داده است و در این تجدید حیات، ملت ما نقش محوری دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انقلاب ما با معلمان ثانی جهاد و مقاومت و حماسه رو به رو شده‌اند؛ شیرزنانی که مردانه با حفظ لطافت‌های زنانه خود در میدان‌های مردانه تاریخ نقش‌آفرینی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: در چند روز اخیر وقتی مردم راه نجاتی ندارند و آلودگی‌های جنبی آنها را افسرده می کند، چشمشان به آسمان است تا نسیم باران و راه نجاتی برسد؛ وقتی هوای زندگی به دنیا طلبی و مسابقه ثروت، قدرت و شهوت رانی آلوده می‌شود و عروسک‌های آدم‌نما و آدم‌های عروسک نما میدان دار می‌شوند، فطرت ها غبارآلود هستند و چشم به آسمان لطف الهی دارند تا نفس خود از این آلودگی‌ها بزدایند. 

وی عنوان کرد: مراسم یاد شهیدان و الگوهای جهاد و شهادت از بانوان افراد جامعه، مدارس و محیط های عمومی و اجتماعی ما نقش رفع آلودگی‌های فطری را بازی می‌کنند؛ همانطور که می‌دانید گذشتن از جان سخت است، اما باید بدانیم گذشتن از جانان سخت‌تر است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: مجاهدانی که جان شیرین خود را ایثار می کنند به مراتبی از ایمان دست یافته‌اند که چنین با معبود خود عشق بازی می‌کنند اما بالاتر از آنها پدران، مادران، همسرانی هستند که از جانان خود می گذرند تا به میدان بروند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اضافه کرد: حضرت ابراهیم(ع) نیز در چنین میدانی امتحان شد و مأموریت یافت تا عزیز خود را به قربانگاه ببرد. در طول تاریخ افراد زیادی بودند که هم نفس و هم نفیس را به میدان جهاد و مقاومت بردند مادران و همسرانی که قبل از شهادت فرزند یا شوهر خود بارها شهید شدند و همسران و مادران جانبازانی که صدها بار پس از جانبازی فرزندشان به مقام جانبازی نائل آمدند؛ بنابراین پشت صحنه همه جهادها و مقاومت‌ها و پیروزی‌ها، آنها هستند و باید به درستی آنها را کارگزاران اصلی میدان شهادت دانست که برای همه مومنان از مردان و زنان حریم و پایه پاکی و نجابت را استوار کردند.

وی بیان داشت: فرهنگ مهاجم و مخاصم در مقابل این نهضت انسانیت و ارزش‌ها ایستاده است و قصد دارد با تغییر سبک زندگی و مدیریت آن در قالب شیاطین انس و جن و در چهره طاغوت و شیطان اکبر آمریکا که شبیه‌ترین شیطان است و با شیاطین جن همکاری می‌کند تا سبک زندگی ما را تغییر دهد و حرکت رو به رشد ما را متوقف نماید.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: آنها حتی اکتفا به با تغییر نوع نگاه نسل جدید نمی‌کنند بلکه همه جامعه را مدنظر دارند و با الگوسازی و برجسته نمایی و زیبانمایی کثیف‌ترین و مستهجن‌ترین فرهنگ‌ها و با استفاده از ابزار هنر و رسانه، این فرهنگ مستهجن را قابل پذیرش ارائه می‌دهند.

وی گفت: چالش راهبردی در حوزه تربیت و امتداد فرهنگ جامعه مسئله الگوهای وارداتی است که با گفتمان سازی و ترویج آن قصد تصرف ذهن‌های آینده سازان ما را دارند، اما راهکار مقابله با این چالش راهبردی و راه نجات، انتخاب رویکرد تربیتی و حماسی مبتنی بر قران و عترت طاهرین(ع) است که با تکیه بر این ظرفیت عظیم می‌توانیم دل‌ها و ذهن‌ها را تسخیر کنیم تا نسل جدید ما با الگوی زندگی و حیات طیبه آشنا شود که همانا این راه نزدیکترین پل برای عبور از این چالش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: باید موفق شویم زمینه را برای جوانان و فرزندانمان برای شناخت الگوهای رشید و شخصیت‌های در خطوط مقدم جبهه‌های فرهنگی فراهم کنیم و با این تفکرات همنشینی فکری اخلاقی و آرمانی داشته باشند. 

وی تصریح کرد: کار بزرگی که از گذشته در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با عنوان همکلاسی آسمانی در مدارس دنبال می‌شود، اکنون با لشکر فرشتگان که عنوان فوق العاده جذابی است برای دختران دانش‌آموز تکمیل شده است؛ این تعبیر زیبا برخاسته از نظرات مقام معظم رهبری که همانا سرآمد ادبا هستند، برآمده است و عرصه‌ای ناشناخته و کمترشناخته شده در صحنه است؛ زیرا بیشتر جلوه‌های عشق و ایثار به نام مردان ثبت شده و پشت صحنه این جلوه‌های عشق و ایثار که بانوان هستند کمتر دیده شده است و امیدواریم دانش‌آموزان بتوانند با استفاده از ظرفیت مدرسه، کار ارزشمند و کم نظیری در این عرصه انجام دهند و الگوهای زیادی از مادران، همسران و فرزندان شهدا در این عرصه داریم که اگر کار مهمی در این عرصه صورت نگیرد به نسل آینده خود ظلم کرده‌ایم.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان افزود: ما الگوهای فراوانی در جامعه داریم و ذخایر ارزشمندی در جامعه ما وجود دارد و نباید با وجود این ذخایر ارزشمند، گدایی الگو از غرب کنیم ما باید با استخراج این الگوها نه تنها برای کشور خود بلکه برای همه بشریت هدیه دهیم.

وی ادامه داد: لشکر فرشتگان که به معرفی بانوان مجاهد می‌پردازد کار بسیار خوبی است و سال‌ها طول می‌کشد، زیرا دانش‌آموزان با احساس و عاطفه جوانانه و دخترانه خود و با فهم و شعور به میدان می‌روند و در برابر نسل جدید و غافل، خودشان را کشف و پیدا می کنند و به خودسازی معنوی می‌پردازند و این موج در خانواده‌ها نیز گسترانیده می‌شود و این همان هوای تازه و بارانی است که از لشکر فرشتگان نشأت می‌گیرد و لشکری از فرشتگان به سراغ لشکر دیگری از فرشتگان می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری عنوان کرد: اگر ما بحث لشکر فرشتگان را به یک طرح محدود کنیم، کار راهبردی و عظیم صورت نمی‌گیرد زیرا اگر تمام دانش‌آموزان و سایر تشکل‌های مومن این کار بزرگ را انجام دهند باز به پایان نمی‌رسد و همیشه برای شناسایی این الگوها دیر است.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: باید مواظب باشیم که این کار عظیم به برنامه حاشیه‌ای تبدیل نشود، چنانچه در همکلاسی آسمانی کار به صورت ظاهری و سطحی انجام می‌شود و اگر رقابتی هم بین دانش‌آموزان ایجاد می‌شود، باید رقابتی عاشقانه باشد نه به منظور پیروزی یا عدم پیروزی؛ بنابراین لازم است تا با جدیت لشکر فرشتگان پیگیری شود.

ارسال نظرات