خبرهای داغ:
دانشجویان جهادگر بسیجی دانشکده بهداشت دامغان در قالب گروهی 20 نفره، به روستای رشم اعزام شدند.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۱۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، مصطفی شیرپوری مدیر دفتر دانشجویی دانشگاه های دامغان از اعزام تیم جهادی به روستای رشم خبر داد و گفت: دانشجویان جهادگر در قالب گروهی 20 نفره جهت ارزیابی موضوعات بهداشتی روستای رشم اعزام شدند و در صدد برطرف کردن مشکلات و دغدغه های مردم به کمک مسئولان شهری و روستایی برآمدند.

وی ادامه داد: دانشجویان جهادگر دانشکده بهداشت در زمینه های بهداشت محیط، بهداشت فردی در حال خدمت رسانی به اهالی روستای رشم هستند.

مدیر دفتر دانشجویی دانشگاه های دامغان بیان داشت: جهادگران اعزامی که عمدتا دانشجوی متخصص و با تجربه در حوزه سلامت نیز هستند، طی جلسات متععد با دهیار و رئیس شورای روستا و آگاهی از مشکلات روستا و اهالی ، فعالیت های تخصصی خود را آغاز کرده اند.

وی در خصوص فعالیت گروه جهادی اعزامی خاطرنشان کرد: گروه اعزامی در زمینه بهداشت محیط از قبیل نمونه برداری از آب روستا، معضلات و مشکلات محیطی روستا، در زمینه بهداشت فردی از قبیل بهداشت دهان و دندان اهالی و خصوصا کودکان و نوجوانان، آموزش مسواک زدن به کودکان فعالیت های مفیدی را برای ساکنین روستا در نظر گرفته است و خوشبختانه اهالی روستا نیز تا به اینجای کار از برنامه های موجود استقبال کرده اند.

اصلاح موهای سر افرادی که دچار بیماری (شپش) شده بودند از نمونه اقدامات این دانشجویان ارجمند بوده است.

همچنین در حاشیه این خدمت رسانی مسابقه بهترین نقاشی در خصوص "بهداشت من" به منظور ترویج اهمیت بهداشت ، برگزار شد.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها