رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان گفت: 970 حلقه صالحین در این استان در اردوهای جهادی فعالیت کردند.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۰۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
جبار دوست‌محمدیان  در جلسه ستاد پشتیبانی از اردوهای طرح هجرت 3 که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، به عملکرد سازمان بسیج سازندگی در یک نگاه در 9 ماه اول سال 95 اشاره کرد و بیان داشت: اردوهای جهادی یک روزه بسیج سازندگی با اعزام نیروهای حلقه‌های صالحین به مناطق محروم استان و تلاش به‌منظور  رفع محرومیت در قالب اصلاح باغات، مرمت جوی‌های کشاورزی، جمع‌آوری محصولات کشاورزی، کمک به دهیاران در امور عمرانی روستا، آموزش اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و فنی و حرفه‌ای و . . . انجام شده است.

وی تصریح کرد: این اردوها توسط بسیج محلات، جامعه زنان، عشایری، کارمندی و بسیج سازندگی نواحی مقاومت اجرا شده و 15 هزار و 881 نفر از برادران و خواهران در قالب 970 حلقه صالحین در آن فعالیت داشته‌اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان افزود: اردوهای سه‌روزه جهادی نیز با اعزام متخصصان بسیج صنعت، کشاورزی، عمران و معماری و با همکاری بسیج دانشجویی، جامعه زنان، ورزشکاران و بسیج سازندگی در مناطق محروم استان و به‌منظور محرومیت‌زدایی و آموزش کشاورزان برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، گندم و جو اجرا می‌شود که 2 هزار و 296 نفر از خواهران و برادران بسیجی در این عرصه فعالیت داشته‌اند.

دوست‌محمدیان خاطرنشان کرد: اردوهای هفت روزه جهادی با همکاری بسیج محلات، کارگری، طلاب و حقوقدانان در مناطق محروم و در عرصه‌هایی که نیاز به زمان بیشتری جهت فعالیت هستند، اجرا شد.

وی تصریح کرد: در این اردوها، دو هزار و 584 نفر در قالب 340 گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، تبلیغی و دینی و رفع مشکلات حقوقی و قضایی فعالیت کردند.

برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در خصوص برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی نیز گفت: این برنامه توسط بسیج جامعه پزشکی سپاه استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان و برخی ادارات همکار در منطقه کوه‌زر دامغان اجرا شد.

دوست‌محمدیان افزود: این طرح در تخصص‌های داخلی، اطفال، ارتوپدی، اورولوژی، زنان و مامایی، جراحی عمومی، پزشک عمومی و با ارائه خدمات داروخانه، مشاوره تغذیه و روان‌شناسی و نیز توزیع بسته‌های بهداشتی و انجام خدمات پاراکلینیکی در 10 روستای جنوب دامغان در پنج روز برگزار شد.

ایجاد شبکه طرح «بسیج همگام با کشاورز»

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان سمنان در خصوص ایجاد و اداره شبکه طرح بسیج همگام با کشاورز خاطرنشان کرد: این برنامه به‌منظور شبکه‌سازی فعالیت‌های کشاورزی و رفع مشکلات بخش کشاورزی توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و با اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز و با ایجاد و ترمیم 130 شبکه در استان اجرا شد.

دوست‌محمدیان در خصوص حمایت و بازدید از مزارع نمونه کشاورزی گفت: این طرح توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان و با بهره‌گیری از تعداد 236 نفر از کارشناسان و کشاورزان موفق به‌منظور الگوگیری و استفاده از تجربیات این کارشناسان و کشاورزان در همه باغات و مزارع استان انجام شد.

 

بر اساس این گزارش؛ در پایان از تعدادی از جهادگران دانشجو و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی ازجمله مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها