استاندار خراسان رضوی گفت: آستان قدس رضوی محور اصلی برنامه‌های مشهد ۲۰۱۷ است.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۸۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، علیرضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان خراسان‌رضوی در جمع مدیران سازمان‌ها و ادارات استان، با اشاره به تعاملات و همکاری‌های خوب آستان قدس‌رضوی با دستگاه‌های اجرایی در خدمت‌رسانی به زائران و محرومان اظهار داشت: از عنایات آستان قدس رضوی در همکاری مطلوب با دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه مشارکت در احداث بیمارستان 540 تخت­خوابی که اخیراً در زمینی پنج هکتاری اهدایی از سوی آستان قدس رضوی در ابتدای جاده سرخس کلنگ زنی شده است، کمال تشکر و تقدیر را دارم.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی برای برنامه‌های مشهد 2017 با دیگر دستگاه‌ها همکاری بسیاری مطلوبی داشته و با توجه به جایگاه خاص این آستان نورانی، همکاری خوبی با دولت انجام داده‌ است.

استاندار خراسان‌رضوی آستان قدس ‌را محور تمام برنامه‌های فرهنگی استان دانست و اضافه کرد: تمام تلاش‌ها و اقدامات دستگاه‌ها که با محوریت آستان قدس ‌صورت می‌پذیرد، برای ظرفیت‌­سازی ارائه‌ خدمات شایسته‌تر به مجاوران و زائران بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) است.

وی با اشاره به معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، تصریح کرد: این رخداد مهم که از 11 دی ماه با شروع سال میلادی آغاز می‌شود؛ فرصتی بسیار مغتنم است تا از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و میراث بزرگی که این استان با وجود مضجع شریف رضوی در قلب خود دارد و جایگاه کانونی مضجع شریف امام علی بن موسی الرضا(ع) برای همدلی و انسجام و اتحاد با مسلمانان استفاده‌ شود.

رشیدیان خاطرنشان کرد: بدین منظور با محوریت آستان قدس رضوی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بخش‌های دولتی و برخی نهادها تلاش‌های لازم در حال انجام است، اما نیازمند حمایت و کمک مالی در بُعد ملی نیز هستیم و تاکنون نیز مشارکت خوبی از سوی بخش‌های مختلف شده و تعیین ردیف بودجه‌ای می‌تواند این تلاش‌ها را منتج به نتیجه مطلوب‌تری کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: از 11 دی‌ماه رویداد مشهد 2017؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام آغاز می‌شود، اما جشن و مراسم رسمی شروع این رویداد در روزهای چهارم و پنجم بهمن‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد که امید است در خور شأن این استان به انجام رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها