۱۰ مستند ویژه یادبود سردار شهید عاصمی در مشهد رونمایی شد

0 مستند شهید عاصمی با عناوینی چون معبری به آسمان، پروانه‌های سوخته، یادواره بیستمین سالگرد، نیمه پنهان ماه و سردار بسیجی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۷۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مریم عاصمی خواهر شهید عاصمی ظهر امروز در نشستی خبری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اظهار داشت: شالوده شخصیتی هر فرد در کانون گرم خانواده شکل می‌گیرد و علیرضا در خانواده‌ای بزرگ شده که پدربزرگم مرحوم آیت‌آلله آیت‌اللهی نماینده مردم کاشمر در مجلس و از یاران و همراهان شهید آیت‌الله مدرس بود و خانواده‌ام همیشه روی لقمه حلال تأکید داشتند.

وی بیان کرد: من متولد سال 40 هستم و از علیرضا یک سال بزرگتر هستم و وابستگی زیادی میان من و برادرم بود و درس‌های زیادی را از او آموختم و علیرضا هیچ‌چیزی را برای خود نمی‌خواست و موفقیت جمعی را بر موفقیت فردی ترجیح می‌داد.

خواهر شهید عاصمی با بیان اینکه پدرم در مباحث تربیتی فرزندانش بسیار حساس بود، خاطرنشان کرد: پدرم در یک سال تحصیلی 4 بار مدرسه علیرضا را عوض کرد و تأکید ویژه‌ای بر خمس، زکات، وغیره داشت و در نظر داشتن رضای خدا بزرگترین درسی بود که از پدر آموختیم و علیرضا هم با توکل بر خدا و توسل بر ائمه اطهار(ع) در همه‌جا با شهامت حاضر می‌شد.

عاصمی تصریح کرد: برادر دیگرم عباس هم در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر بود و علیرضا فرقی میان برادرش با سایر رزمندگان قائل نبود و به همه به یک دید نگاه می‌کرد.

خواهر شهید عاصمی بیان کرد: دو مؤسسه فرهنگی و هنری ریحانة ولایت و سردار شهید علیرضا عاصمی را در کاشمر دایر کرده‌ایم که این دو مؤسسه برنامه‌هایی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان دارد.

رسول عاصمی، فرزند شهید عاصمی نیز اظهار داشت: من تنها فرزند شهید عاصمی هستم و در زمان شهادت پدرم 18 ماهه بودم و پدرم در 15 دی ماه سال 65 و در سن 24 سالگی در کرمانشاه به شهادت رسید.

فرزند شهید عاصمی با بیان اینکه من به‌دلیل سن کمی که در زمان شهادت پدرم داشتم، خاطره‌ای از او ندارم، خاطرنشان کرد: هرچه که شنیده‌ام از زبان خانواده و همرزمان شهید عاصمی بوده و معتقدم که شهدا هیچگاه نباید فراموش شوند و یکی از نگرانی‌هایم همین موضوع است و سال گذشته بنا به دلایلی یادواره شهید عاصمی برگزار نشد، اما خوشحالم که دو یادواره شایسته در سی‌امین سالگرد شهادت پدرم برگزار می‌شود.

عاصمی تصریح کرد: لحظه‌شماری می‌کنم که پدرم به‌خوابم آید و به او بگویم که جنگ بشارت زیادی داشت و درس‌های زیادی به آیندگان داد و از اینکه در کنار همرزمان پدرم هستم، بسیار خوشحالم و باید آن مقطع زمانی را به‌درستی به مردم معرفی کنیم.

سیدسعید موسوی، همرزم شهید عاصمی، اظهار داشت: من در محدوده زمانی سال‌های 60 تا 63 با شهید عاصمی همرزم بودم و درس‌های زیادی را از این شهید والامقام آموختم و نخستین اقدام شهید عاصمی در هرکاری مباحث علمی و تخصصی و شناسایی کامل منطقه بود.

وی افزود: شهید عاصمی ایمانی کامل داشت و از صمیم قلب خالص و بی‌ریا بود و در تمام مراحل چیزی جز رضای خداوند در نظر نداشت و همیشه پیش‌قدم بود و هیچگاه و حتی در شرایط خستگی که نیازمند استراحت بود عقب‌نشینی نکرد.

همرزم شهید عاصمی با بیان اینکه این شهید والامقام نقشی کلیدی در خنثی‌سازی مین‌ها و تله‌های دشمن در منطقه داشت، خاطرنشان کرد: شهید عاصمی همیشه روش‌های متکبرانه را در نظر داشت و در اقدامات پاک‌سازی مناطق، بیش از 65 درصد مین‌ها و تله‌های دشمن توسط نیروهای این شهید والامقام خنثی‌سازی شد.

به گزارش تسنیم، در پایان این نشست خبری 10 مستند شهید عاصمی با عناوینی چون معبری به آسمان، پروانه‌های سوخته، یادواره بیستمین سالگرد، نیمه پنهان ماه و سردار بسیجی رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها