دبير شوراي هماهنگي بحران تربت جام گفت: کمبود تجهيزات اطفاي حريق و ماشين آلات امدادي در سال جاری بيش 120 ميليارد ريال خسارت به این شهرستان وارد کرد.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۷۴
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
امير ذاکري در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به مناسبت 5 ديماه روز ايمني در برابر زلزله و کاهش اثر بلاياي طبيعي مصادف با حادثه دلخراش زلزله بم افزود: به دليل کمبود امکانات و تجهيزات اطفاي حريق و ماشين آلات امدادي امسال بيش از 120 ميليارد  ريال خسارت جبران ناپذيري به اين شهرستان وارد شد.

وی تصریح کرد: از ابتداي سال جاري هشت مورد آتش سوزي جنگل ها و جاري شدن سيل داشتيم که بر اثر اين حوادث و سرما زدگي بيش از 120 ميليارد ريال خسارت وارد شد و 35 روستاي منطقه در معرض سيل قرار دارند.

وي  با بیان این مطلب که اين شهرستان بيش از 16 سال است دچار خشکسالي شده خاطرنشان کرد: خسارت هاي زيادي به بخش هاي مختلف بويژه منابع آبي، کشاورزي و دامداري براثر خشکسالی بر جاي گذاشته است.

دبير شوراي هماهنگي بحران این شهرستان اظهارداشت: براي جلوگيري از خسارت هاي ناشي از بلاياي طبيعي 38 پروژه با هزينه 34 ميليون 354 هزار ريال اجرا شده است و براي آشنايي مردم با حوادث غير مترقبه در سال جاري سه مانور زلزله، تخليه اضطراري و قطع برق اجرا گردید.

ذاکري با اشاره به حريق هفته گذشته در يک مغازه پيک نيک پُرکني عنوان کرد: اگر دو آتش سوزي در سطح شهر رُخ دهد اطفاي حريق جوابگو دو حادثه به طور همزمان نيست که در حادثه مذکور تعداد پنج دستگاه خودرو موجود آتش نشاني  با حضور در صحنه حادثه جوابگو نبود که حتي از تانکرهاي آبياري فضاي سبز شهرداري کمک گرفته شد.

وي تأکيد کرد: با توجه به احداث ساختمان هاي بلند مرتبه اين شهرستان با کمبود شديد تجهيزات ويژه براي اطفاي حريق در اين گونه حوادث مي باشد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها