در دیدار مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با امام جمعه دامغان مطرح شد؛
مدیر کل ثبت احوال استان سمنان در دیدار با امام جمعه دامغان از افزایش میانگین سن ازدواج جوانان استان سمنان که در پسران به 3/29 و برای دختران به 8/24 رسیده است ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۸۷۹۷۲۴۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، امام جمعه دامغان صبح امروز در نشستی با مدیرکل ثبت احوال استان سمنان و معاونان وی که با حضور رییس و معاونان اداره ثبت احوال شهرستان دامغان در محل سالن جلسات مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ثبت احوال نهادی است که هویت و اطلاعات شخصی افراد را ثبت می‌کند از این رو کارمندان آن باید حافظ اسرار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان با اشاره به عملکرد شایسته ثبت احوال در تهیه و ارائه قریب به 250 هزارنام خوب منطبق با فرهنگ دینی و ملی در راستای نام گزینی مناسب از سوی خانواده‌ها برای نوزادان خود، تصریح کرد: بر اساس روایات پیامبراکرم(ص) نیز در 13 مورد نام‌های ناشایست افرادی را با توصیه به‌آن‌ها عوض کردند.

وی با یادآوری ضرورت تسهیل در روند اداری تعویض‌نام‌های نامطلوب و صدور کارت‌های ملی هوشمند از سوی ادارات ثبت احوال خاطر‌نشان کرد: توجه به ارزشهای دینی در ادارات همواره تأثیر مثبتی بر روند و انگیزه خدمتگزاری دارد از این رو همه ادارات باید نگاه ویژه‌ای به مسأله اقامه نماز، برگزاری جلسات اخلاقی و اعتقادی برای پرسنل خود داشته باشند.

عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه طی هشت‌ماهه نخست سال 95 استان سمنان شاهد تولد هفت‌هزار و 95 نوزاد بوده است که نسبت به ثبت هفت‌هزار و 202 مورد ولادت طی مدت مشابه سال گذشته، یک و نیم درصد کاهش را نشان می دهد، گفت: میزان موالید طی سال‌های اخیر در استان سمنان رشد داشته و پیش بینی می شود این کاهش یک ونیم درصدی نیز تا پایان سال جبران شود.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به ثبت 969 مورد تولد طی مدت هشت‌ماهه نخست سال‌جاری در شهرستان دامغان و رشد سه دهم درصدی ولادت در این شهرستان، افزود: طی مدت یاد شده شاهد ثبت دو هزار و 156 مورد وفات در سطح استان سمنان و 307 مورد در شهرستان دامغان بوده‌ایم.

قندالی در ادامه با اشاره به سهم 470 موردی شهرستان دامغان از ثبت دو هزار و 877 موردی پیوند مبارک ازدواج در استان سمنان طی هشت ماهه ابتدایی سال جاری، خاطر نشان کرد: متأسفانه در مدت یاد شده شاهد ثبت 560 مورد طلاق در سطح استان سمنان بوده ایم که 80 عدد آن در شهرستان دامغان رخ داده است.

وی با ابراز نگرانی از بالارفتن سن ازدواج جوانان کل کشور از جمله استان سمنان و تأکید بر لزوم چاره‌اندیشی برای این آسیب اجتماعی گفت: میانگین سن ازدواج در سطح استان سمنان برای پسران 3/29 و برای دختران به 8/24 رسیده است که این میانگین در سطح شهرستان دامغان 5/29 برای زوج و 6/24 برای زوجه است.

مدیر کل ثبت احوال استان سمنان میانگین سن طلاق برای مردان را در این استان 5/36 و برای زنان 6/31 اعلام نمود و اظهار داشت: در شهرستان دامغان میانگین سن طلاق در آقایان 7/ 37 و در بانوان 4/31 است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها