عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کالاهای فرهنگی برای شناساندن فرهنگ یک کشور به فرزندان آن سرزمین بخصوص در سنین کم بهترین راهکار برای شناخت اصالت آن ملت است است .
کد خبر: ۸۷۹۷۲۲۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴


علیرضا ابراهیمی، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی در مورد وضعیت کالاهای فرهنگی در کشور گفت: وضع کالاهای فرهنگی موجود در بازار فروش در کشور مناسب نیست و رضایت را جلب نمی کند.

ابراهیمی افزود: بخش اعظم کالاهای فرهنگی قاچاق هستند و سازمان حمایت از مصرف کننده، وزارت صنعت، معدن و تجارت و آموزش و پرورش کشور دراین حوزه آن طور که باید ورود پیدا نکرده اند. فعالیت هایی مانند برگزاری نمایشگاه نوشت افزار و اسباب بازی که اخیرا برگزار شد و با استقبال مسئولین و مردم مواجه شد قابل تحسین است اما کافی نیست.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تصریح کرد:در این حوزه معرفی الگوهای بومی ، ایرانی و اسلامی مانند شخصیت های ملی،مذهبی،حماسی،شهدای کشور و.. می تواند با معرفی به دانش آموزان تاثیر گذار باشد.

وی افزود:کالاهای فرهنگی برای شناساندن فرهنگ یک کشور به فرزندان آن سرزمین بخصوص در سنین کم بهترین راهکار برای شناخت اصالت آن ملت است است.
وی تاکید کرد:برای تولید کالاهای فرهنگی، پژوهش و تحقیق، تبلیغ، تولید و حمایت از تولید لازم است تا کاری منسجم شکل گیرد تا بتوانیم به بهترین نحو کاراکتر های بومی و ایرانی و اسلامی خود را به فررزندانمان بشناسانیم.

ابراهیمی از تاثیر رسانه در تولید کالاهای فرهنگی گفت: رسانه در تمام زندگی و خانه هایمان وجود دارد و بخش اعظم زندگی ما را در بر گرفته است و بر نوع تفکر ما در تمام جوانب زندگی تاثیر گذار است و نمی توان جایگزینی برای آن نام برد.زمانی که کاراکتر کالای فرهنگی بومی، ایرانی و اسلامی توسط رسانه به فرزندان و والدین معرفی شود، بین تمام مردم جامعه فراگیر می شود و قطعا آن را انتخاب می کنند. رسانه می تواند بهترین الگوی مناسب را با توجه به ذائقه مخاطب به او معرفی کند و بر ذهنش تاثیر بگذارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در مورد تاثیر رسانه، عروسک جناب خان را مثال زد و ادامه داد:این شخصیت مطابق با فرهنگ ایرانی شکل گرفته که با زبان و اعتقاد ایرانی و بومی همسو است .این شخصیت برای مردم جامعه که آن را پذیرفته اند الگوی مناسب است و تولید کالای فرهنگی و رواج آن در بازار می تواند جایگزینی مناسب برای فرزندانمان باشد و با کالاهای فرهنگی غربی رقابت کند.

وی در مورد راهکار ترویج مصرف کالاهای ایرانی بین مردم گفت:در این زمینه فرهنگسازی توسط رسانه ، مجلات، نشریات، سخنرانی ها و ...باید انجام شود تا کالاهای بومی بین مردم گسترش یابند. زمانی که از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود و برای کالای با کیفیت ایرانی و بومی تبلیغات انجام شود مردم مصرف کالای داخلی را می پذیرند.

شایان ذکر است، به نقل ازعلی فریدونی دبیر دومین دوره جایزه کالاهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم پایانی این جایزه همراه با نمایشگاهی از کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی-اسلامی از 20 الی 23 دی ماه سال جاری برگزار خواهد


ارسال نظرات