خبرهای داغ:
در جلسه عفاف و حجاب استان قم مطرح شد

ضرورت فعال شدن کمیته‌های عفاف و حجاب در ادارات استان قم

در جلسه عفاف و حجاب استان قم بر ضرورت برگزاری مرتب جلسات کمیته‌های عفاف و حجاب در ادارات استان تاکید شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۲۱۶
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
ضرورت فعال شدن کمیته‌های عفاف و حجاب در ادارات استان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، جلسه عفاف و حجاب استان پیش از ظهر امروز با حضور ظهیری مدیرکل بانوان و خانواده استانداری و مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان قم در ساختمان استانداری برگزار شد.

معصومه ظهیری مدیرکل بانوان و خانواده استانداری قم در ابتدای این جلسه با اشاره به کمیته‌های عفاف و حجاب در دستگاه‌های استان اظهار کرد: باید جلسات این کمیته‌ها به صورت مرتب در دستگاه‌ها برگزار شود، همچنین برگزاری برنامه‌هایی با عنوان زندگی عفیفانه هم باید در دستور کار دستگاه‌های استان قم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: دشمنان در بحث فرهنگ فعالیت‌های گسترده ای دارند و رهبر معظم انقلاب در خصوص ولنگاری فرهنگی هشدار دادند، برای مقابله با اقدامات فرهنگی دشمن باید روی فرهنگ خودمان و اصالت‌های فرهنگی کار کنیم، اگر این کار را انجام ندهیم، شاهد تغییر سریع عادت‌های فرهنگی خودمان خواهیم بود.

زینب عوض پور مشاور امور بانوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیت این اداره کل در خصوص بحث عفاف و حجاب اظهار کرد: کمیته عفاف و حجاب در اداره ارشاد قم فعال است و این کمیته تاکنون برنامه‌های خوبی را اجرا کرده است.

وی افزود: در زمینه نگارش در خصوص بحث آسیب‌های اجتماعی کارهایی را شروع کردیم، اما نویسندگان قصد نوشتن کتاب‌هایی را در خصوص این آسیب‌ها ندارند، اگر هم تاکنون کتاب‌هایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی نوشته شده، تنها از لحاظ علمی به آن پرداخته شده است.

اشرف مرتمی مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در جلسه عفاف و حجاب با اشاره به ابلاغ سیاست‌های خانواده از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: تمام بندهای این سیاست‌ها به اداره آموزش و پرورش مرتبط است و مادران جامعه ما امروز نیاز به آموزش و کسب اطلاعات دارند.

وی ادامه داد: هر مدیری در هر جایی که قرار دارد، باید به آسیب شناسی بپردازد و مشکلات حوزه خودش را مشخص کند، در کشور نیاز به یک نگرش مثبت داریم و باید اقدامات مثبت را در جامعه تبلیغ کنیم.

مریم علی شیری معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قم با اشاره به ضرورت توجه به مخاطبان در برنامه‌های عفاف و حجاب اظهار کرد: مخاطبان خودمان را هنوز نشناختیم و جذابیت را در برنامه‌ها فراموش کردیم و تنها برگزاری جلسات آموزشی کافی نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری صدا و سیما با دستگاه‌های اجرایی برای پخش برنامه‌ها کافی نیست و صدا و سیما برای پخش برنامه‌ها پول می‌خواهد، با توجه به کمبود اعتبارات نمی‌توانیم که در زمینه پخش برنامه‌ها از سوی صدا و سیما هزینه سنگینی پرداخت کنیم.
ارسال نظرات