خبرهای داغ:
تفاهمنامه همکاری بین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان منعقد شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۲۱۰
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
نظام مهندسی و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای قم تفاهمنامه همکاری امضا کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در راستای تحقق ماده چهار قانون نظام مهندسی مصوب سال 1374 و آیین‌نامه صدور پروانه مهارت فنی برای کارگران ماهر مصوب سال 1376 هیأت وزیران و اهمیت ویژه صنعت ساختمان در اقتصاد و اشتغال کشور و نیز ارتقای کیفیت ساخت و ساز ساختمان، تفاهمنامه همکاری فی مابین اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم و سازمان نظام مهندسی ساختمان قم منعقد شد.

استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های طرفین در راستای ارتقای مهارت شاغلین حوزه‌های صنعت ساختمان، ارتقای سطح مهارت‌ها و شایستگی‌های مهندسان و کاردانان عضو سازمان، ارتقای کیفیت ساخت و ساز، گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی در بین بهره‌برداران و جامعه مهندسین حوزه صنعت ساختمان، تبادل تجربیات، اطلاعات و دانش روز در اختیار طرفین و اجرای آموزش‌های مشترک ویژه کارکنان و خانواده‌های سازمان از جمله اهداف این تفاهمنامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم در جلسه مشترک با امین مقومی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: براساس آنچه که در قانون آمده است ارائه آموزش‌های مهارتی و صدور گواهینامه‌ها در این زمینه بر عهده سازمان فنی و حرفه‌ای است.

احمد عطارنیا بیان داشت: برخی دیگر از نهادها و ارگان‌های مختلف نیز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی می‌کنند که البته هزینه تمام شده سازمان فنی و حرفه‌ای برای برگزاری این دوره‌ها اندک است.

وی افزود: امروز اکثر مربیان و اساتید کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و امید است از ظرفیت‌های دو طرف در راستای ارتقای مباحث مهارتی استفاده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز در این نشست گفت: در گذشته همکاری‌های خوبی بین نظام مهندسی و فنی و حرفه‌ای وجود داشته که امیدواریم با انعقاد این تفاهمنامه این همکاری‌ها گسترش یابد و به سمت اجرایی شدن هدف‌های تعریف شده در این تفاهمنامه حرکت کنیم.

امین مقومی اضافه کرد: امروز این آمادگی در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان که با امر ساخت و ساز در ارتباط هستند وجود دارد تا همکاری‌های خوبی در راستای افزایش توانمندی نیروهای انسانی و نیز ارتقای دانش فنی نیروهای متخصص انجام دهند.

مقومی افزود: با توجه به عضویت سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و آموزش فنی و حرفه‌ای استان در شورای فنی می‌توان تصمیمات خوبی در موضوعات مربوطه اتخاذ و اجرایی کرد.
ارسال نظرات