خبرهای داغ:
مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب:

کتاب «سخنان گمشده حضرت عیسی(ع)» منتشر می‌شود

مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب «سخنان گمشده حضرت عیسی(ع)» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۹۹
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کتاب «سخنان گمشده حضرت عیسی(ع)» منتشر می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد روحانی با اشاره به محتوای کتاب سخنان «گمشده حضرت عیسی(ع)» اظهار کرد: این کتاب اثر فلیپ اسمیت بوده که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توفیقی از اساتید ادیان ترجمه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب دارای پنج فصل است، مترجم ابتدا مقدمه و پیش گفتاری ذکر کرده و سپس به سخنان عیسی(ع) در منابع مسیح، سخنان عیسی(ع) در منابع یهودی و سخنان عیسی(ع) در منابع گنوسی و سخنان عیسی(ع) در منابع اسلامی، سایر سنت‌ها، قصه‌ها و آثار جعلی پرداخته که دارای اهمیت فراوانی است.

مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه پنج مجموعه اسناد مهم در حوزه مطالعات ادیان میان اکتشافات اواخر قرن 19 و نیمه اول قرن بیستم دارای اهمیت فراوانی است، گفت: تومارهای بحرالمیت مربوط به یهودیان، اوراق گنیزه قاهره مربوط به یهودیت، پاپیروس‌های اکسیرینکوس‌ مربوط به مسیحیت، کتابخانه نجع حمادی مربوط به مسیحیت و پاپیروس‌های تورفان مربوط به مانویت از جمله این اسناد محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: این اسناد باستانی دانشمندان را با فرایند شکل‌گیری ادیان مذکور آشنا کرده و زوایای ناپیدای آنها را نشان داده است.

روحانی گفت: فارسی‌زبانان به محتوای آن اسناد هنوز دسترسی ندارند، کم نیستند پژوهشگرانی که پس از آشنایی با سخنان انجیلی حضرت عیسی مسیح(ع) علاقمند هستند با سخنان فراانجیلی حضرت آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب گزیده‌ای از گنجینه عظیم سخنان فراانجیلی از حضرت جمع‌آوری شده، البته برخی از آنها برای ما مسلمانان از سخنان در انجیل نیز آشناتر است.

مدیر مسؤول انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: در سراسر ترجمه این کتاب در واقع مطالب مهمی منعکس است که متون اصلی آن به ویژه در زمینه بحث اسلامی در فصل چهارم کتاب وجود دارد.

کتاب «سخنان گمشده حضرت عیسی(ع)» در 176 صفحه به همت نشر ادیان وابسته به دانشگاه ادیان و مذاهب در تیراژ یک‌هزار عدد و قیمت 9 هزار تومان در آینده‌ای نزدیک وارد بازار نشر می‌شود.
ارسال نظرات