مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:
۴۰ مهدکودک غیرمجاز در استان زنجان شناسایی شده اند که این مراکز غیرمجاز ساماندهی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۷۱۱۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به شناسایی ۴۰ مهدکودک غیرمجاز در استان گفت: اختلافات دستگاهها در مورد مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها برطرف شده و این مراکز ساماندهی می‌شوند.

مسیح‌ اله سلطانی از رفع مشکلات و اختلافات موجود در خصوص مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی خبر داد و با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی 40 مهدکودک غیرمجاز را شناسایی کرده بود، ابراز کرد: این مراکز از اداراتی همچون آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی مجوز اخذ کرده بودند و در حال حاضر مهدهای کودک و مراکز پیش‌دبستانی ساماندهی می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان خاطرنشان کرد: بهزیستی می‌تواند در مهدهای کودک، کودکان تا سن چهار سال را فقط نگهداری کند و در این مراکز بحث آموزش مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه پیش‌دبستانی‌ها برای سنین چهار تا شش سال باید از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند، ابراز نمود: مراکز مربوط به آموزش‌های قرآنی نیز زیر نظر تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

سلطانی با اشاره به اینکه دریافت مجوز از بهزیستی برای تأسیس مهدکودک‌های دشوار است، ابراز کرد: برخی از افراد از آموزش و پرورش یا تبلیغات اسلامی که شرایط راحت‌تری دارند، مجوز می‌گیرند ولی به عنوان مهد کودک از آن استفاده می‌کنند که این کار غیرقانونی است.


ارسال نظرات