عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جهاد، مبارزه بر علیه ظالمان و تلاش برای تحقق عدالت الهی و عمل صالح و داشتن جامعه ای سرشار از مهر و محبت از جمله آموزه های حضرت مسیح (علیه السلام) است.
کد خبر: ۸۷۹۷۰۷۸
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به جایگاه حضرت عیسی (علیه السلام) در تعالیم دین اسلام و ظهور اظهار داشت: حضرت مسیح (علیه السلام) از پیامبران بزرگ اولوالعزمی است که ایمان به او همانند ایمان به بقیه پیامبران الهی و جزء عقاید اسلامی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید:" لا نفرّق بین احد من رسله" بنابراین اعتقاد به همه پیامبران جزئی از اعتقادات اسلامی است؛ حضرت مسیح (علیه السلام) نیز به پیامبر گرامی اسلام معتقد و منتظر ظهور ایشان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بر اساس آموزه های الهی و تعالیم انبیاء و از جمله حضرت مسیح (ع) دین از دولت جدا نبوده و نیست؛ دولت بر پایه دین، وظیفه تحقق نظم، امنیت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی را دارد و از دیدگاه تعالیم مسیحیت دولت باید بر علیه اشرافی گری و ظلم و به نفع فقها و مستضعفین و پابرهنگان باشد.

آیت الله کعبی تأکید کرد: جهاد، مبارزه بر علیه ظالمان و تلاش برای تحقق عدالت الهی و عمل صالح و داشتن جامعه ای سرشار از مهر و محبت از جمله آموزه های حضرت مسیح (علیه السلام) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: حضرت مسیح (علیه السلام) جزء مبشران ظهور خاتم الاوصیاء و حضرت بقیه الله (عج) است؛ زمانی که حضرت مهدی(علیه السلام) برای تحقق عدل جهانی قیام می کند حضرت مسیح نیز ظهور خواهند کرد و مسیحیان جهان همراه دولت جهانی عدالت گستر امام زمان (عج) بوده و پشت سر ایشان نماز می خوانند.


ارسال نظرات