حجت الاسلام گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه تهران بزرگ در همایش رزق حلال ضمن تشریح بایدها و نبایدهای تجارت اسلامی گفت: یکی از مستحبات در امر تجارت نفع رساندن به فقرا و افراد نیازمند است.
کد خبر: ۸۷۹۶۹۹۵
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ ؛ دومین همایش رزق حلال  با سخنرانی حجت الاسلام عبدالعلی گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ و فرمانده  ناحیه جماران و با حضور کسبه و فعالان اقتصادی در امامزاده صالح (ع) تجریش برگزارشد.

 حجت‌الاسلام گواهی  با ارائه توضیحاتی درباره احکام تجارت و خرید و فروش گفت:‌ در اسلام چند مقوله از جمله واجب، حرام، مکروه، مستحب، مباح وجود دارد.

وی افزود: کسب روزی حلال یکی از اقداماتی است که اسلام آن را بسیار گرامی می‌داند و به طوری که اگر کسی در حال امرار معاش و کسب روزی حلال از دنیا برود، شهید به حساب می‌آید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه در اسلام مستحب است که کسب و کار در حالت اعتدال و میانه‌روی باشد، گفت: علاوه بر تمام روایاتی که درباره کسب روزی حلال داریم، سحرخیز بودن نیز یکی از تأکیداتی است که در اسلام عنوان شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) درباره سحرخیزی گفت: طبق روایت ایشان رزق و روزی خداوند در اولین دقایق صبح تقسیم می‌شود و هر کس زودتر به کسب روزی حلال بشتابد قطعاً روزی بیشتری خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روایت تساوی و برادری نیز یکی دیگر از احکام تجارت به شمار می‌رود، گفت:‌ در قیمت‌گذاری کالاها باید عدالت رعایت شود و خوشرویی و تخفیف به مشتریان نیز باید مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام گواهی یکی از مستحبات در امر تجارت را نفع رساندن به فقرا و افراد نیازمند دانست و گفت: معامله نیزبا افرادی که به وعده خود وفا نمی‌کنند نیز مورد نکوهش قرار گرفته است.

وی گفت:‌ معامله با پول‌های تقلبی و خرید و فروش با اموال غصبی و همچنین احتکار نیز حرام است که امیدواریم ریشه این مسائل از دنیای تجارت اسلام قطع شود.


ارسال نظرات