رئیس یگان حفاظت هواپیمایی استان کرمان :

فرودگاه ها نوک پیکان تروریست ها قراردارند /تا کنون هیچ گونه درگیری در پروازهای استان نداشته ایم

دشمنان نظام همواره به دنبال نفوذ می باشند و فرودگاه ها یکی از مکان هایی هستند که مورد نوک پیکان تروریست ها قرار دارند بنابراین نباید از این فضا به دشمن اجازه نفوذ داده شود و سپاه پاسداران توانسته به این مهم دست پیدا کند .
کد خبر: ۸۷۹۶۹۳۷
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان سرهنگ مهدی صفری زاده  در نشست خبری به مناسبت ۵ دی ماه سالروز تاسیس سپاه حفاظت هواپیمایی اظهار داشت : ۵ دی ماه ۱۳۶۳ بنا به شرایط موجود در خصوص هواپیماربایی ها در کشور ، امام خمینی (ره) حفاظت از هواپیماهای غیر نظامی را به سپاه پاسدارانن واگذار کرد .

رئیس یگان حفاظت هواپیمایی استان کرمان گفت : بیش از سه دهه از امنیت هواپیماها توسط سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی می گذرد و با وجود بیش از ۱۰۰ موضوع امنیتی خوشبختانه تا کنون مشکلی نداشته ایم و سپاه پاسداران در این ماموریت ها به خوبی انجام وظیفه کرده است .

اصل امنیت هواپیماها باید از روی زمین و قبل از پرواز صورت گیرد

وی ادامه داد : سپاه پاسداران با پذیرش حفاظت از هواپیماها توانست با استفاده از آموزش و تجهیزات کار خود را در دو فضای امنیت زمین و امنیت پرواز شروع کند زیرا
درگیری در پروازها آخرین مرحله کار است و اصل امنیت باید از روی زمین و قبل از پرواز هواپیما باشد .

صفری زاده بازرسی های گیتی را از اصلی ترین مراحل در برقراری امنیت دانست و خاطر نشان کرد : در تمام کشورهای دنیا در بازرسی های قبل از پرواز شئونات مردم رعایت نمی شود اما سپاه پاسداران در ایران اسلامی توانسته بازرسی از مردم را همراه با شئونات اسلامی و تکریم مسافران انجام دهد .

رئیس یگان حفاظت هواپیمایی استان کرمان ابراز داشت : در سال گذشته در استان کرمان بیش از ۲ میلیون مسافر جابه جا شده است لذا ما در کنار کارمان اخلاق اسلامی را نیز مد نظر قرار داده ایم و یک فضای ارزشی توانسته در این مجموعه ها ایجاد شود.

رعایت شئونات اسلامی در بازرسی های سپاه رضایتمندی مردم را به همراه داشته است

وی تشریح کرد : در کشور نزدیک به ۶۰ فرودگاه وجود دارد که از این تعداد ۵ فرودگاه در استان کرمان و در شهرستان های کرمان ، جیرفت ، رفسنجان ، بم و سیرجان است که در این فرودگاه ها در زمینه عبور مسافران از گیت ها سپاه در کنار رعایت شئونات اسلامی رضایتمندی مردم را هم مد نظر قرار داده است .

صفری زاده یادآور شد : یگان حفاظت هواپیمایی استان کرمان به مناسبت ۵ دی ماه برنامه هایی از قبیل غبار روبی گلزار شهدا، پیاده روی خانوادگی ، حضور کارکنان یگان ویژه در نماز جمعه ، گردهمایی کارکنان و خانواده ، دیدار با مسئولین استان را در دستور کار دارد.

رئیس یگان حفاظت هواپیمایی استان کرمان اظهار داشت : دشمنان نظام همواره به دنبال نفوذ می باشند و فرودگاه ها یکی از مکان هایی هستند که مورد نوک پیکان تروریست ها قرار دارند بنابراین نباید از این فضا به دشمن اجازه نفوذ داده شود و سپاه پاسداران توانسته به این مهم دست پیدا کند .

وی با بیان این که در سه دهه گذشته بیش از ۲۵ درگیری در هوا در کشور وجود داشته است ادامه داد : بیش از ۵۰ شهید در کل کشور برای تامین امنیت هواپیماها تقدیم شده است که عمدتاً در ارتباط با ماموریت های آن ها در جهت تامین پروازها بوده است .

تا کنون هیچ گونه درگیری در پروازهای استان نداشته ایم

صفری زاده درباره وضعیت امنیتی فرودگاه و پروازهای استان کرمان افزود : تا کنون هیچگونه درگیری در پروازهای استان نداشته ایم و بیشترین موضوعات در گیت ها حل شده و جلوی تهدیدات در همین مرحله گرفته شده است.

صفری زاده در پایان اظهار داشت : استان کرمان در شش ماهه اول سال دارای ۱۹۵۱ پرواز داخلی و ۱۸۷ پرواز خارجی بوده است و سپاه پاسداران با توجه به نیروهای خود توان سرویس دهی برای همه مسافران را دارد .
ارسال نظرات
آخرین اخبار