خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در حضور مشاور شهردار تهران در امور توان یابان، از افزایش مراکز مهارت آموزی کوثر و ایجاد فرصت های شغلی جدید ویژه معلولین در این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۲۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳

  سید احمد صفوی با بیان این مطلب گفت: به منظور فراهم سازی زمینه شغلی برای معلولین، یکی از مراکز مهارت آموزی کوثر منطقه 20 ویژه این افراد فعالیت می کند که در راستای بهره مندی بیشتر از توانمندی های معلولین، مرکز جدیدی در دستور کار قرار گرفته است.

صفوی با اشاره به اینکه زمینه های شغلی این مرکز کارآفرینی تولید عرقیات گیاهی و صنایع چوب است، افزود: فرصت های شغلی جدید در زمینه های پرورش گل و گیاه و بسته بندی خشکبار پیش بینی شده است که به زودی به بهره برداری می رسد.

وی مناسب سازی معابر و مسیرهای دسترسی داخل بوستان ها، جانمایی تجهیزات ورزشی مناسب با معلولین و نصب بالابر در منازل معلولین ضایعات نخاعی را از مهمترین اقدامات مدیریت شهری برای سهولت تردد اقشار خاص جامعه برشمرد و گفت: به دنبال درخواست معلولین ضایعات نخاعی و تدبیر شهردار تهران، فعالیت انجمن ضایعات نخاعی منطقه 20 نیز به تازگی آغاز شده است تا مسائل و مشکلات مربوط به این افراد به سهولت پیگیری و بررسی شود.

 

شهردار منطقه 20 رسیدگی به خانواده هایی که دارای چند فرزند معلول هستند را از دیگر اولویت های مدیریت شهری عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه دکل های برق فشار قوی در چند محله منطقه 20 از مهمترین موارد تهدید کننده سلامتی شهروندان است، پیشنهاد می شود با تدابیر مناسبی سازمان های متولی امر در صدد رفع این مشکل بر آیند.

علی اصغر عین القضات مشاور شهردار تهران در امور توان یابان مجموعه فعالیت های انجام شده در منطقه 20 ویژه توان یابان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فراهم سازی زمینه حضور و فعالیت بیش از پیش معلولین و افراد سالمند در بخش های مختلف و استفاده از امکانات شهری از مهمترین اهداف این اقدامات است که در منطقه 20 به خوبی عملیاتی شده است.

مشاور شهردار تهران با تاکید بر نصب تابلوهای ویژه پارک خودروهای معلولین در برابر منازل این افراد، افزود: در معابر شهری نیز جایگاه هایی برای پارک خودروهای معلولین پیش بینی شده است که در صورت استفاده شهروندان دیگر، شامل اعمال قانون و جریمه از سوی پلیس راهور می شوند.

جلسه بررسی مجموعه اقدامات مدیریت شهری منطقه 20 در خصوص معلولین با حضور مشاور شهردار تهران در امور توان یابان و هیئت همراه، شهردار منطقه، معاونین اجرایی و مدیران ارشد شهرداری منطقه 20 برگزار و نحوه اجرای این اقدامات ارزیابی شد.

ارسال نظرات