اهدای 2500 جلد کتاب به باشگاه های کتابخوانی شهرستان ری

خبرگزاری بسیج: 2500 جلد کتاب به دانش آموزان شرکت کننده در جام باشگاه های کتابخوانی شهرستان ری اهدا شد.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۱۹
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این کتاب ها به 203 باشگاه کتابخوانی شامل سه هزار و 250 دانش آموز مدارس بخش های مرکزی، قلعه نو، کهریزک، فشافویه و خاوران به صورت رایگان از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری توزیع شد.

برنامه «جام باشگاه های کتابخوانی» از جمله برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است که از ابتدای آذرماه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، ادارات آموزش و پرورش، اداره امور کتابخانه ها و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری شکل گرفت.

این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بوده و شهرستان ری یکی از 15 شهر کشور است که در طرح ملی جام باشگاه های کتابخوانی مشارکت دارد و برای این امر تاکنون جلسات آموزشی و توجیهی فراوانی با 170 مربی و همچنین مسئولان و نهاد های مربوطه برگزار شده است.

برگزاری جشنواره باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه و تاکید بر اختصاص جایگاه خرید کتاب در سبد خانوار، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی برنامه ریزی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار