بازدید دانشجویان البرز از لکوموتیو مپنا و پروژه ملی پل مهرویلا ؛

دومین تونل بزرگ شهری کشور در مهرویلا کرج در حال ساخت است

خبرگزاری بسیج: به همت مرکز گردشگری علمی فرهنگی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج، دانشجویان دانشگاه خوارزمی از مجموعه لکوموتیو مپنا و پروژه ملی پل مهرویلای کرج بازدید کردند.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۱۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، دوازدهمین دوره طرح ملی «ایران مرزپرگهر» با بازدید از مجموعه لکوموتیو مپنا و پروژه ملی پل مهرویلای کرج ادامه یافت.

در این بازدید که قریب به 40 دانشجوی پسر مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه خوارزمی حضور داشتند، سالن‌های بوژی، بدنه، رنگ، مونتاژ  و تست مجموعه لکوموتیو مپنا مورد بازدید قرار گرفت.

کارشناسان و متخصصان هر بخش ضمن ارائه توضیحات در خصوص فرآیند کار، به سوالات گوناگون دانشجویان پاسخ دادند.

گفتنی است کارخانه لکوموتیو مپنا از سال 86 با قرارداد تامین و تولید 150 دستگاه لکوموتیو مسافری ایران سفیر وارد مرحله شروع به کار شد و تا امروز با کسب جایگاه برتر تولید وسائط نقلیه ریلی در کشور و دستیابی به حداکثر سهم بازار داخلی و حضور موثر و مستمر در بازارهای منطقه، طراحی، مهندسی و ساخت انواع لکوموتیو دیزل الکتریک، برقی و مانوری، طراحی، مهندسی و ساخت انواع واگن‌های مترو، طراحی، مهندسی و ساخت انواع واگن‌های خود کششی مسافری (DMU, EMU)، طراحی، مهندسی و ساخت انواع واگن‌های مسافری و مولد برق به رقیبی بی بدیل در عرصه حمل و نقل ریلی کشور تبدیل شده است.

همچنین در ادامه دانشجویان از پروژه ملی پل مهرویلا کرج بازدید کردند.

قابل ذکر است پروژه تقاطع غیرهم‌سطح مهرویلا دومین تونل بزرگ شهری کشور است که تاثیر زیادی در کاهش ترافیک ورودی شهر و محدوده میدان کرج دارد.

گفتنی است طول تونل پروژه مهرویلا 900متر است که به عنوان اولین تونل زیر زمینی کرج به همه مسیرهای شهری دسترسی خواهد داشت .

همچنین مهندس راستکار، مدیر فنی این طرح در این بازدید دانشجویان را همراهی کرده و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار