خبرگزاری بسیج: دبیر اجرایی کنگره شهدای روحانی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از گردآوری سیره و سبک زندگی 80 روحانی شهید این سپاه و ثبت خاطرات خانواده های معظم این شهدا خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۱۰
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی با اشاره به اینکه در این پروژه، خاطرات خانواده ها، دوستان و همرزمان 80 روحانی که در دوران دفاع مقدس در معیت رزمندگان سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در مناطق عملیاتی حضور داشتند و به فیض شهادت نایل شده اند، گرد آوری می شود؛ خاطر نشان کرد: در همین راستا، یک دوره آموزش سیره پژوهی با عنوان «پلان بی پلاک» به مدت سه روز برای عوامل اجرایی گردآورنده خاطرات خانواده های معظم شهدای روحانی، در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد.

سلیمانی، اظهار داشت:  در مرحله نخست خبرنگاران و نویسندگان فعال در این عرصه با خانواده های شهدا مصاحبه و اطلاعات و مطالب مورد نیاز را دریافت می کنند؛ در مرحله دوم، نقاط ضعف و قوت مصاحبه ها در کارگاهی با حضور اساتید مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و در مرحله سوم این اطلاعات و خاطرات تدوین و در قالب کتابی منتشر می شود که در کنگره شهدای روحانی از این اثر به عنوان سندی ارزشمند رونمایی خواهد شد.

وی اظهار داشت: بیشترین شهدای سپاه استان مربوط به شهرستان های ری، اسلامشهر و شهریار است که شهرری با 20 شهید بالاترین تعداد شهدای روحانی سپاه سیدالشهدا(ع) را به خود اختصاص داده است.

   سلیمانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده شهدا مانند ستاره هایی هستند که در اثر گذر زمان کم فروغ می شوند، تاکید کرد: قبل از اینکه دسترسی به این منابع ارزشمند به یک رویا و آرزو تبدیل شود، و پدران و مادران شهدای گرانقدر که هم اکنون بالغ بر 30 سال از شهادت فرزندانشان می گذرد و دچار فراموشی می شوند و یا دست اجل به ما مهلت نمی دهد تا پای صحبت های آنان بنشینیم، باید هر چه سریع تر این سرمایه های بزرگ معنوی را برای انتقال به نسل های آینده گردآوری کنیم.

وی با اشاره به اینکه از حدود 15 ماه پیش کار جمع آوری اطلاعات اولیه شروع شده و پرونده الکترونیکی شهدا در رایانه ثبت شده است؛ افزود: در ابتدا کار را در قالب یک تیم مصاحبه کننده شروع کردیم اما اگر می خواستیم این پروژه را با یک تیم به سرانجام برسانیم 8 سال زمان می برد و به نتیجه نمی رسید بنابراین در سطح هر شهرستان یک تیم را سازماندهی کردیم تا اطلاعات شهدای شهرستان خود را گردآوری کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در کنار این کار، فیلمنامه، فلش کارت و محصولات دیگری   تهیه خواهد شد و این کتاب به عنوان یک کتاب مرجع و منبع مستند و موثق مورد استفاده روحانیون در سخنرانی ها و منابر و همچنین فیلمسازان و مستند سازان و سایر هموطنان قرار خواهد گرفت.

  

ارسال نظرات