دیدار فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان با مرکز توانبخشی معلولین ذهنی

فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان کرستان امروز در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین ذهنی بالای 14 سال ژیوار سنندج از توجه به معلولین و یادآوری نیازها و مشکلات این قشر جامعه پرداخت.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۰۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ کیومرث رمضانزاده فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی استان کرستان پیش از ظهر امروز در بازدید از مرکز توانبخشی و مراقبتی شبانه روزی معلولین ذهنی بالای 14 سال ژیوار از توجه به معلولین و یادآوری نیازها و مشکلات این قشر جامعه پرداخت.



وی افزود: بر اساس روایات متعدد از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع), عیادت از بیمار موجب خشنودی پروردگار و نزول رحمت الهی است.


 رمضانزاده در ادامه اظهار کرد: رسالت مسئولان دلسوز این نظام ولایی ایجاب می کند تا با آشنایی نزدیک از وضعیت زندگی این قشر از افراد جامعه، در جهت رفع مشکلات آنان گامهای مؤثری برداشته شود.



وی در ادامه خاطرنشان کرد: پرستاری از بیماران اجر فراوانی دارد و قطعأ در امور دیگر نیز اگر در مسیر رضای خدا باشیم اجری دنیوی و اخروی نصیب ما می‌شود.


وی هدف از این بازدید را دلجویی با معلولین و آشنا کردن نیروهای جوان با این عزیزان و قدردانی از آنها دانست.



در حال حاضر 43 نفر پسر بالای 14 سال تحت مراقبت هستند
عبدالخالق خدامرادی  مدیر مرکز توانبخشی ژیوار با بیان اینکه این مرکز از آبان ماه سال 80 با اخذ مجوز رسمی سازمان بهزیستی آغاز به کار کرد  افزود: این مرکز ظرفیت 50 نفر کم توان ذهنی را دارد و در حال حاضر 43 نفر پسر بالای 14 سال که مشکلات شدید گفتاری و ذهنی دارند به صورت شبانه روزی در این مرکز تحت مراقبت قرار دارند.

 


وی افزود: در حال حاضر هفت نفر به صورت غیر رسمی و 13 نفر بصورت رسمی در قالب روانشناس، کاردرمان، پزشک عمومی و روانپزشک در این مرکز خدمت می کنند.

 


خدامرادی خاطر نشان کرد: با توجه به وسعت خدمات در اینگونه مراکز و بالا بودن هزینه‌های خدمات سهم مشارکت خانواده‌ها بسیار پائین است و بسیاری از خانواده‌ها توان مالی و مساعدت به مراکز را برای مراقبت و ارائه خدمات توانبخشی به فرزندشان را ندارند و با توجه به بالا بودن تعداد معلولین پشت نوبت متقاضی از مراکز و پذیرش بیش از حد ظرفیت یارانه ای مراکز شبانه روزی را با چالش زیادی مواجه می‌کند.

 


وی با اشاره به برخی مشکلات در تامین هزینه های این مرکز افزود: خیران استان کردستان می توانند کمک های خداپسندانه و نوع دوستانه خود را به شماره حساب 1595560171 جام بانک ملت ویژه معلولین واریز کنند.


در پایان این دیدار و سرکشی سرهنگ رمضانزاده با اهداء خوراک و هدایایی از این عزیزان قدردانی کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار