معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: سال 90 استان کردستان جزء 3 استان بی سواد کشور بود ولی در حال حاضردر سال 95 از جامعه هدف ما 10 تا 49 سال بالغ بر 93 درصد جامعه کردستان باسواد هستند.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۰۷
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،رمضان یوسفی معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی از اجرای برنامه هایی به همین مناسبت در سطح استان خبر داد و گفت: ویژه برنامه های این هفته متناسب با عناوین روز شمار از چهارم لغایت دهم دیماه 95 در سطح استان برگزار می شود .

وی با بیان اینکه روز شنبه 4 دیماه، اولین روز هفته سواد آموزی به نام سوادآموزی و رسانه نام گذاری شده است؛ گفت: درج پیام های کوتاه با موضوع سوادآموزی در سر برگ مکاتبات اداری استان، برگزاری نشست خبری به منظور تشریح برنامه های سواد آموزی، برگزاری مصاحبه رادیو و تلویزیونی، میزگرد تلویزیونی با حضور اساتید و صاحبنظران پیرامون نقد و بررسی برنامه ها و دستاوردهای سوادآموزی و برگزاری نمایشگاهی از تولیدات سوادآموزی برنامه های اولین روز هفته سواد آموزی است.

 

وی گفت: روز یکشنبه 5 دی ماه، دومین روز هفته سواد آموزی به نام سوادآموزی و اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است و توزیع کتاب های مسابقه کتاب خوانی با موضوع شعار سال برای سوادآموزان دوره تحکیم و انتقال و اجرای آن در یکی از روزهای دهه مبارک فجر و برگزاری نشست های تخصصی و علمی با دعوت از صاحب نظران و اساتید دانشگاه از برنامه های این روز است.

 

یوسفی افزود: روز دوشنبه ششم دی ماه، سومین روز هفته سواد آموزی به نام سواد آموزی و مسئولین نام گذاری شده است و در این روز کارکنان و آموزش دهندگان سواد آموزی ضمن دیدار با فرمانداران و بخشدار شهرستان ها و مناطق، با نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی شهرستان دیدار خواهند کرد.

 

رمضان یوسفی سومین روز هفته سواد آموزی را سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان های امام (ره)ومقام معظم رهبری(مدظله العالی ) عنوان کرد و گفت: در این روز دست اندرکاران سواد آموزی استان با نماینده محترم ولی فقیه در استان و ائمه محترم  جمعه درشهرستان ها ومناطق و نواحی دیدار خواهند کرد.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در ادامه به برنامه های چهارمین روز از هفته سواد آموزی، روز سوادآموزی و مشارکت های بین بخشی اشاره کرد و اظهار داشت: تهیه و توزیع برشور از نتایج همکاری بین بخشی دستگاه ها، تجلیل از چهره های موفق، مدیران مدارس، آموزش دهندگان، بازنشستگان و کارکنان نمونه که بیشترین فعالیت و مشارکت را با سوادآموزی دارند و تجلیل از سازمان ها، نهاد ها و افرادی حقیقی و حقوقی فعال در عرصه سوادآموزی از برنامه های این روز است.

 

وی ادامه داد: پنج شنبه 9 دیماه 95 ششمین روز از هفته سواد آموزی به نام سوادآموزی نیکو داشت یاد شهدا نام گذاری شده است و برگزاری مراسم یادواره شهدا ی سوادآموزی در شهرستانهای مریوان و سروآباد، تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران و پیشکسوتان سوادآموزی و زیارت بقاع متبرکه و شهدا از برنامه های این روز است.

 

یوسفی با بیان اینکه جمعه دهم دی ماه 95، آخرین روز هفته سواد آموزی به نام سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز وانتظار نام گذاری شده است؛ اختصاص  بخشی از خطبه های نماز جمعه شهرستان ها به موضوع سوادآموزی، سخنرانی یکی از مقامات محلی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان و مناطق، حضور مسئولین و کارکنان سوادآموزی در مراسم وحدت بخش و عبادی سیاسی نماز جمعه و اطلاع رسانی برنامه های سواد آموزی به نماز گزاران از برنامه های این روز می باشد.

 

وی عنوان کرد: در سال 90 استان کردستان جزء 3 استان بی سواد کشور بود ولی در حال حاضردر سال 95  از جامعه هدف ما 10 تا 49 سال بالغ بر 93 درصد جامعه کردستان باسواد هستند.

 

وی با اشاره به اولیاء بی سواد در رده های سنی 10 تا 49 سال  گفت: 7 هزار و 191 نفر اولیاء بی سواد هستند و دو سوم  بی سواد ها در جامعه ما خانم ها هستند.

 

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه باسواد کردن والدین از اولویت‌های آموزش و پرورش استان کردستان است، عنوان کرد: تمام شرایط برای باسواد کردن والدین فراهم شده است.

 
ارسال نظرات