خبرهای داغ:
کارشناس حوزۀ دین و فرهنگ مطرح کرد:

اختلاط جنسیتی در دانشگاه ها تفکری استعماری است

کارشناس حوزۀ دین و فرهنگ مطرح کرد: اختلاط جنسیتی در دانشگاه ها تفکری استعماری است!!!!
کد خبر: ۸۷۹۶۶۱۸
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
بیانیه حجت الاسلام رایگان (مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی)در  رد اختلاط در دانشگاهها:


حجت الاسلام و المسلمین رایگان کارشناس حوزۀ دین و فرهنگ با طرح این سوال که علت این همه تاکید بر اختلاط چیست؟ عنوان کرد: به فرض اینکه در عدم اجرای تفکیک جنسیتی پا فشاری صورت گرفته است، مگر در اختلاط جنسیتی که تاکنون در دانشگاه ها حاکم بوده چه خیری دیده ایم؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان رایگان کارشناس حوزۀ دین و فرهنگ در بخش اول سخنان خود با اشاره به تاریخچه ای از اختلاط و تفکیک جنسیتی اظهار کرد: در دورۀ قاجار در خانه ها و خیابان ها تفکیک جنسیتی وجود داشت که این امر تا دوره ی پهلوی نیز ادامه داشت.

وی افزود: این موضوع در طبقات پایین تر جامعه و در خیابان های شلوغ همانند لاله زار شاه آباد و امیریه دیده می شد و در ساعات پر جمعیت زنان باید از یک پیاده رو عبور می کردند و مردان از پیاده رویی دیگر و همچنین زنان و مردان حق نداشتند با هم در یک درشکه بنشینند حتی اگر مادر و پسر و یا خواهر و برادر بودند (نه به آن شوری شور و نه به این بی نمکی).

این کارشناس حوزۀ دین و فرهنگ با بیان اینکه در اوایل و اواسط دوره ی قاجار مدرسۀ دخترانه وجود نداشت گفت: پس از مدت ها و برای نخستین بار مدارس دختران با تلاش فعالان حقوق زنان در ایران تاسیس گردید و در اواخر دوره ی رضا شاه تمام مدارس و موسسات آموزشی به ویژه دانشگاه تهران، درب های خود را به روی دختران و پسران باز نمودند.

رایگان خاطرنشان کرد: نخستین دبیرستان های مختلط در آن ایام به وجود آمد لذا، همین مسئله سبب شد که سینماها، کافه ها و هتل ها مجبور به پذیرش زنان و عدم تبعیض بین زن و مرد شدند.

وی به موضوع کشف حجاب اشاره و تصریح کرد: در سال ۱۳۱۳ رضا شاه پوشیدن چادر و روبند را ممنوع اعلام کرد و حتی عده ای را مجبور کرد که در خیابان ها چادر را از سر زن ها بردارند.

این کارشناس حوزۀ فرهنگ در خصوص دستور رضا شاه به مقامات عالی رتبه جهت حضور آنان با همسران بی حجاب خود در میهمانی های رسمی عنوان کرد: قیام مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب بود.

حجت الاسلام و المسلمین رایگان با بیان اینکه در دوران محمدرضا شاه ممنوعیت حجاب برداشته شد تاکید کرد: این ممنوعیت اثری نداشت چرا که مدارس و دانشگاه های مختلط پا برجا بودند و تفکیک جنسیتی صورت نگرفت.

این کارشناس حوزۀ دین در ادامه به پیروزی انقلاب اسلامی و نظر امام امت بر ضرورت جلوگیری از اختلاط زن و مرد تا حد ممکن اشاره کرد و گفت: این تاکید به منظور اعمال ارزش های اخلاقی بر زنان و مردان صورت گرفت در حالی که ما می بینیم در دورۀ پهلوی به قصد اختلاط و از بین بردن ارزش های اخلاقی و بی عفتی و بی غیرتی جوانان ما، در صدد بودند تا برای دختران مسلمان خدمت سربازی را واجب کنند.

وی در بخش دوم سخنان خود با طرح این سوال که علت این همه تاکید بر اختلاط در بخش های مختلف بویژه مراکز آموزش عالی چیست؟ اظهار کرد: امید است که مسئولین نظام جمهوری اسلامی و روسای دانشگاه ها نسبت به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام رایگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اسلامی شدن همان تفکیک جنسیتی است لذا، راهکارهایی باید اتخاذ شوند که به عنوان سند ارزش های اخلاقی در دانشگاه ها باقی بمانند.

این کارشناس حوزۀ فرهنگ تاکید کرد: اختلاط جنسی در دانشگاه ها تفکری استعماری است که متاسفانه در سراسر دنیا و حتی کشور ایران گسترش یافت.

وی با بیان اینکه براسا تحقیقات یکی از عوامل مهم در رکود رشد علمی دانشگاه ها در سراسر دنیا اختلاط جنسی است خاطرنشان کرد: این مسئله عامل اصلی حواس پرتی و عدم تمرکز دانشجویان است و که اگر این موضوع وجود نداشت قطع به یقین ظرفیت دانشگاه ها بالاتر از وضعیت کنونی بود.

رایگان با طرح این سوال که علت این همه تاکید بر اختلاط چیست؟ تصریح کرد: به فرض اینکه در عدم اجرای تفکیک جنسیتی پا فشاری صورت گرفته است، مگر در اختلاط جنسیتی که تاکنون در دانشگاه ها حاکم بوده چه خیری دیده ایم؟

این کارشناس حوزۀ دین خطاب به حامیان و مدافعان مسئله ی اختلاط تاکید کرد: چرا ما باید با همراهی دشمن جوان شیعی را با اختلاط جنسیتی "البته مغایر مبانی دینی” به سمت بی غیرتی بکشانیم.

وی در پایان، از بین بردن مبانی دینی و اعتقادی را اهداف دشمنان نظام اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در دانشگاه های خود سالانه ۲۰۰ دانشجو در رشته ی علوم اسلامی تعلیم می دهد! بدانیم که آنها با این اقدام و شناخت نسبی از اسلام در صدد هستند تا با مبانی غلط خود و ایجاد شبهه، اعتقادات ما را خدشه دار کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها