الماسی گفت: متأسفانه برخی از بازیگران به خاطر ارتباطات و یا ویژگی ظاهریشان وارد عرصه هنر و بازیگری می شوند و بدون هیچ عقبه و ریشه ای به کار حساس هنر می پردازند.
کد خبر: ۸۷۹۶۶۱۱
|
۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

جهانگیر الماسی، بازیگر برجسته سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به معضل فساد در بین برخی از بازیگران و چهره های سرشناس سینما و تلویزیون گفت: این ناهنجاری ها در همه اصناف می تواند وجود داشته باشد،‌ اما این مسأله برای کسانی که با رسانه ملی ارتباط دارند و از طرفی به عنوان الگو در جامعه مطرح می شوند حساس تر است.

وی افزود: شاید در بین پزشکان، سیاست مداران برخی ناهنجاری ها وجود داشته باشد اما این اتفاق در بین بازیگران حساسیت بیشتری را برمی انگیزد و متأسفانه کسی هم نیست که اهمیت این موضوع را به همکاران من گوش زد کند.

الماسی تصریح کرد: متأسفانه برخی از بازیگران به خاطر ارتباطات و یا پستی و بلندی بدنشان وارد عرصه هنر و بازیگری می شوند و بدون هیچ عقبه و ریشه ای به کار حساس هنر می پردازند. خاطرم هست چندی پیش یکی از خانم های بازیگر که در تلویزیون آمده بود بدون هیچ اطلاع و عقبه در مورد بازیگری و مسائل مختلف صحبت می کرد و من کاملا متوجه شدم که این خانم با ارتباطات خود و یا تنها به خاطر ظاهرش وارد این عرصه شده است.

این بازیگر برجسته سینما اظهار کرد: در حالی که نسل ما وقتی وارد عرصه بازیگری شد به دنبال رسالت و وظیفه عظیم در تاریخ بود ما خود را در برابر افراد پاسخ گو می دیدیم اما نسل جدید با ساز و کار دیگر وارد سینما می شود و بازیگری را فقط شغل می داند و شرکت در پارتی های شبانه برای این افراد موجب مقبولیت بیشتر می شود چون سازو کار ورودشان به این عرصه بر مبنای دیگری است.

وی افزود: ما باید در ساختار جذب بازیگر بازتعریف کنیم اول بدانیم که هدف از فعالیت هنری چیست؟و نهادها و ارگان های فرهنگی در این حوزه چه مسئولیتی دارند. امروز عرصه تولیدات هنری ما عرصه سرگرمی است و جامعه را به بلوغ اجتماعی و شعور اجتماعی نمی رساند. اکنون این همه اتفاق در خاورمیانه و  اطراف کشور ما درحال رخ دادن است و سینما و تلویزیون در مقابل آن حرفی ندارند چون دست اندرکاران و مسئولین ما فکرشان چیز دیگری است و مدیران رسانه ای ما برای حفظ جایگاهشان به دنبال تولید برنامه های سرگرمی می روند.

الماسی تصریح کرد:‌ من خبر دست گیری یکی از بازیگران مطرح طنز کشور را شنیدم به نظر من در قبال این اتفاق باید مدیران صدا و سیما و آن شخصی که از این برنامه و طیف حمایت می کرده و بودجه کلان در اختیارشان می گذاشته پاسخ گو باشد.


ارسال نظرات