تولیت آستان قدس رضوی، تنها راه تعامل با مستکبران و ظالمان عالم را ایستادگی و مقاومت خواند.
کد خبر: ۸۷۹۶۵۷۳
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در همایش جهادگران رضوی که با حضور گسترده دانشجویان بسیجی جهادگر در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، روحیه جهادی، بسیجی، انقلابی و خدمت‌گزاری خالصانه به خلق را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این روحیه می‌تواند کشور را در دهه پیشرفت و عدالت، باوجود همه مشکلات و دسیسه‌های دشمنان به پیشرفت و تعالی برساند.

عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه خراسان افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و از آن هنگامی‌که امام راحل پرچم اسلام‌خواهی، حق‌طلبی و عدالت محوری را برافراشتند و مردم دلداده به خدا در اطراف ایشان گرد آمدند، عده‌ای ندای یأس برآورده و گفتند مگر می‌شود با حکومتی تا بن دندان مسلح و موردحمایت ابرقدرت‌های جهان مبارزه کرد و آن را از پای درآورد؟ بسیاری ناباورانه به حرکت امام (ره) ویارانشان نگاه می‌کردند، اما سرانجام انقلاب اسلامی با همه دشواری‌ها و سختی‌ها به لطف الهی پیروز شد.

وی در ادامه سخنان خود، خودباوری و اعتمادبه‌نفس در کنار خداباوری و اتکا به‌حق را درس بزرگ امام خمینی (ره) به همه عنوان کرد و گفت: ملت شریف ایران به‌ویژه جوانان باید این دو اصل را در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی خود به‌کارگیرند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روند شکل‌گیری، ثبات و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، عنوان کرد: دهه اول انقلاب دهه تأسیس انقلاب بود و دشمنان در این برهه به دنبال آن بودند که نظام جمهوری اسلامی ایران پا نگیرد؛ بر همین اساس 8 سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند، اما ملت ایران سر افرازانه از این دهه بیرون آمد.

وی دهه دوم انقلاب را دهه تثبیت خواند و تصریح کرد: در این دهه، تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام و خدشه به عملیاتی بودن احکام اسلام بود، اما دیدیم که با استقامت مردم، نظام تثبیت شد.

وی افزود: در دهه سوم انقلاب، دشمنان سعی می‌کردند انقلاب را متوقف سازند و مانع از رسیدن پیام انقلاب به مردم دنیا شوند، اما پیام انقلاب به جهانیان و مردم آزادی‌خواه و عدالت‌طلب جهان رسید و بر همین اساس شاهد بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها بودیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دهه چهارم انقلاب اسلامی را دهه پیشرفت و عدالت برشمرد و گفت: در این دهه با اتکای به منابع انسانی به‌ویژه نیروی جوان و متعهد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم به پیشرفت شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران دست‌یابیم؛ زیرا توانی که باقدرت اسلام در پرتوی نیروی خداخواهی مردم دلداده به ولایت ایجادشده است، در حوزه‌های مختلف نظام سازی اسلامی می‌تواند کارساز و راه گشا باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به قیاس شرایط ایران و مصر توسط یکی از نخبگان مصری اشاره و عنوان کرد: در مقاله‌ای که توسط یکی از نخبگان مصری تنظیم‌شده، آمده است: «ما و ایرانی‌ها بیش از سی سال پیش در فضای بین‌المللی در یک سطح بودیم؛ ایرانی‌ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابرقدرت‌ها، به‌خصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما با قرارداد کمپ دیوید آشتی با اسرائیل و آمریکا را آغاز کردیم؛ امروز ایران از یک قدرت منطقه‌ای به یک قدرت جهانی تبدیل‌شده و در تمام علوم استراتژیک‌ جزو برترین‌های جهان است و ما باوجود حمایت آمریکا دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردممان را داریم.»

راهکار برون‌رفت کشور از مشکلات

تولیت آستان قدس رضوی روحیه بسیجی و انقلابی را راهکار برون‌رفت کشور از مشکلات معرفی و تصریح کرد: در هر عرصه‌ای که به خداوند متعال اتکال و به داشته‌های داخلی اعتماد کرده‌ایم، شاهد نوآوری، خلاقیت و پیشرفت بوده‌ایم و هرکجا مسؤولی به نسخه موفق جمهوری اسلامی اعتماد نکرده و به نیروی‌های جوان و کارآمد میدان نداده و نگاهش را به دستان غرب دوخته است، نه‌تنها پیشرفت نکرده‌ایم که دچار مشکلات بسیاری نیز شده‌ایم.

وی مقاومت و ایستادگی را تنها راهکار برخورد مؤثر با استکبار و ظالمان عالم دانست و ابراز کرد: تنها راه نجات کشور از مشکلات پیش رو، مقاومت و ایستادگی است؛ آزادسازی حلب و خرمشهر نتیجه روحیه مقاومت بود و اگر این روحیه ادامه یابد، ان‌شاءالله آزادسازی قدس را نیز خواهیم دید و ما این اتفاق را بعید نمی‌دانیم.

تولیت آستان قدس رضوی ایران اسلامی را ملجأ و پناهگاه مستضعفان، محرومان و مظلومان جهان خواند و تصریح کرد: امروز ایران اسلامی پرچم‌دار مبارزه با استکبار و دیکتاتوری در جهان است و با تلاش و خودباوری می‌تواند به قله‌های رفیع علم و فناوری دست یابد و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جهان بدرخشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در برهه‌های گوناگون تاریخی اشاره و اظهار کرد: پس از بدعهدی‌های غرب، دیگر برای همه روشن‌شده است که آن‌ها نمی‌خواهند مردم بزرگ و شریف ایران اسلامی و جوانان این مرزوبوم به قله‌های پیشرفت و اقتدار دست یابند و به روش‌های مختلف در مسیر تعالی ایران سنگ‌اندازی می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها