اروپا و تروريسمي كه در دامنش پرورده
در حالي كه انيس عامري، مظنون اصلي حمله به بازارچه كريسمس برلين، در ‏شهر ميلان ايتاليا در دام پليس افتاد و ‏كشته شد تا يك پرونده تروريستي ديگر اروپا به سرانجام برد، ‏پليس ‌آلمان دو مرد ديگر را در دويسبورگ ‏به ظن تدارك يك حمله تروريستي بازداشت كرد
کد خبر: ۸۷۹۶۵۰۲
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج شامگاه پنج‌شنبه يك مركز خريد ‏سنترو ‏شهر اوبرهاوزن آلمان شاهد تعداد زيادي پليس بود كه به مدت چند ساعت مشغول ‏گشت‌زني بودند و در نهايت ‏بنا بر اعلام پليس، دو برادر ۲۸ و ۳۱ ساله متولد كوزوو به ظن ‏برنامه‌ريزي يك حمله تروريستي بازداشت شدند. ‏ 
سخنگوي پليس گفت: «در حال حاضر بررسي‌هايي فشرده در جريان است تا دريابيم ‏تداركات تا كجا ادامه داشته و آيا افراد ديگري نيز در اين برنامه شركت دارند يا خير.»

اين در حالي است كه روز دوشنبه در حمله يك كاميون به جمعيت حاضر در بازار كريسمس ميدان برايتشايد برلين ۱۲ نفر ‏كشته شدند و آلمان درگير عواقب ناشي از اين ماجراي تروريستي بود، چراكه راننده كاميون توانست از صحنه بگريزد و پليس آلمان كه به دقت معروف است، به اشتباه يك جوان بي گناه پاكستاني را دستگير كرده بود. 

ساعاتي بعد گروه تروريستي داعش مسئوليت اين سوء قصد را بر عهده گرفت. پليس ‏دو روز پس از تحقيق به طور مشخص اعتراف كرد اشتباه كرده و يك جوان تونسي 24 ساله را مسئول اين اقدام تروريستي اعلام ‏كرد. 

 از دوشنبه شب گذشته تدابير امنيتي شديدي در آلمان اجرا و تمام آلمان صحنه ‏جست‌وجوي اين مظنون تبديل شده بود، اما سرانجام پليس شهر ميلان ايتاليا در ساعت سه صبح خودرويي را ‏متوقف و از او درخواست كارت شناسايي كرد. 

راننده همان ‏انيس عامري بود كه در پاسخ اسلحه‌اي را از كوله پشتي خود ‏بيرون آورد و شروع به تيراندازي به دو مأمور پليس ‏كرد اما يكي از مأموران كه پليسي تازه‌كار بود ‏ انيس عامري را هدف ‏گلوله قرار داد. يكي از مأموران پليس در اين ‏درگيري زخمي شد اما جراحات او شديد نيست.

«ريچارد بارت» رئيس‌ پيشين مبارزه با تروريسم ‏MI6‎‏ اعلام كرد كه 7 هزار تكفيري ‏آزاد هستند تا مرتكب جرم شوند، وي در عين حال گفت كه پليس آلمان نمي‌تواند همه آنها را مهار كند. ‏

به گفته كارشناسان سياست‌هاي مهاجرپذيري برخي كشورهاي اروپايي در شرايطي كه آنها مشخصاً به وعاظ تكفيري وابسته به عربستان و قطر اجازه تبليغ مي‌دهند، عملاً به نوعي سياست جذب نيرو براي تروريسم تكفيري تبديل شده است.

از سوي ديگر منابع امنيتي انگليس اعلام كردند كه عده‌اي به اتهام ارتباط با داعش و تلاش براي انجام عمليات ‏تروريستي در جريان جشن‌هاي كريسمس بازداشت شده‌اند. ‏
ارسال نظرات