حجت الاسلام رجبی گفت: براساس روایات معصومین (علیهم السلام) اکثر مردم در اثر گناهان و نیز ترک صله رحم اجل های معلّق را برای خودشان می آورند و به مرگ های زودتری از اجل حتمی خویش می میرند.
کد خبر: ۸۷۹۶۳۸۱
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت معاونت عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه حضرت جوادالائمه (علیه السلام) کلاس نورمبین با حضور پایوران و سربازان  درحسینیه شهداء ناحیه برگزار گردید.
 
اکثر مردم در اثر انجام گناهان و ترک صله رحم اجل های معلّق را برای  خود رقم میزنند 

در ابتدای جلسه حجت الاسلام رجبی به بیان احکام پرداختند و درادامه  با پاسخ به سوال" آیا ما به مرگ طبیعی از دنیا خواهیم رفت" اظهار داشت: مرگ طبیعی بر خلاف نامش مرگی است که تنها در زندگی برخی از افراد اتفاق می افتد و اکثر مردم به" مرگ اخترامی" از دنیا میروند.

وی در خصوص "مرگ اخترامی" توضیح داد: در این حالت بدن بر اساس اختلالاتی نظیر مرض و یا تصادف و مانند آن شایستگی خود را برای همراهی با روح از دست می دهد، در این حالت، روح دیگر نمی تواند بدن را به کار گیرد و بدن معیوب شده و نفس نمی تواند در آن بماند به همین دلیل روح  از آن خارج می شود.

حجت الالسام رجبی افزود : اما در مرگ طبیعی روح به تکامل خود می رسد و کمالاتش به نهایت می رسد از این رو بدن دیگر نمی تواند روح را همراهی کند پس میان روح و جسم جدایی می افتد و مرگ تحقق می یابد، مثل یک میوه رسیده که با یک دست زدن از شاخه جدا می شود.

وی با اشاره به اینکه مرگ باید به صورت طبیعی برای همگان رخ دهد عنوان کرد :در اکثر موارد پیش از آنکه روح به تکامل نهایی برسد این جسم است که دیگر نمی تواند او را همراهی کند و به علت ضعف و عیب، روح و جسم از هم جدا شده و مرگ تحقق می یابد که دیگر مرگ طبیعی نیست.
 
حجت الاسلام رجبی بیان داشت: اجل معلّق،  اجلی است که زمان مرگ را به تأخیر می اندازد و یا آن را جلو می اندازد.
 
وی گفت: در لوح محفوظ الهی میزان عمر و زمان مرگ دقیقاً مشخص شده است ولی قبل از فرا رسیدن آن اجل حتمی ،اکثر مردم در اثر اجل های معلّق می میرند. 

حجت الاسلام رجبی خاطر نشان کرد:  براساس روایات معصومین (علیهم السلام) اکثر مردم در اثر گناهان و نیز ترک صله رحم اجل های معلّق را برای خودشان می آورند و به مرگ های زودتری از اجل حتمی خویش می میرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها