به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدتقی فهیم درباره فیلم «سلام بمبئی» گفت: این فیلم از کمترین عوامل موثر سینمای هند برخوردار بوده و در حقیقت مخاطب را دست کم گرفته است، در حالی که سینمای هند امروز پیشرفتهای زیادی کرده و پهلو به پهلوی سینمای هالیوود از لحاظ تکنولوژی، هنری، موسیقی، گرافیکی و.... در دنیا رشد کرده است و با زمان ساخت فیلمهایی که ۲۰ سال پیش به نمایش در میآمد، تفاوت بسیاری کرده است.
وی با بیان اینکه سینمای هند توانسته به نوعی را دنیا را تسخیر کند، ادامه داد: سینمای هند در قصه گویی و داستان گویی به روایت وفادار است و سعی میکند مخاطب خود را اغنا کند، ولی «سلام بمبئی» حتی در قصه هم نمیتواند مخاطب خود را راضی کند، البته این فیلم به جنبه سرگرمی و تفریحی مخاطبان به خوبی پاسخ میدهد.
این منتقد سینما افزود: این فیلم حتی از جریان فیلمسازی کشورمان نیز عقبتر است و از فیلمهای به اصطلاح سوپر مارکتی هم ضعیفتر ساخته شده است، از سوی دیگر در بخش قصه گویی هم داستان منسجمی را روایت نمیکند و داستانکهای فیلم ارتباط چندانی با داستان اصلی ندارند.
فهیم اظهار داشت: در «سلام بمبئی» شاهد بازیهای ضعیف و همچنین عناصر زائد زیادی هستیم به گونهای که اگر شخصیت بنیامین بهادری را از فیلم حذف کنیم، هیچ آسیبی به داستان فیلم وارد نمیشود، از سوی دیگر شخصیت گلزار آنگونه که باید جا نیفتاده و در حقیقت باید بگوییم که این شخصیت در حد تیپ باقی مانده است.
وی با بیان اینکه «سلام بمبئی» تنها به حضور محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری و با دیا میرزا متکی است، گفت: این فیلم تنها یک ترانه جمعی کافهای دارد و بازیگرانی که برای عشق بیش از حد اشک میریزند و اگر این دو را هم از فیلم جدا کنیم دیگری مولفهای برای آن باقی نمیماند.
این منتقد سینما خاطر نشان کرد: «سلام بمبئی» چندین شعار هم به مخاطب میدهد که باید بگوییم اگر میخواهیم فیلمی بسازیم که در آن پند و شعار وجود داشته باشد، سینمای آمریکا در این زمینه جلوتر از سایر سینماها است، به همین دلیل این فیلم از لحاظ اخلاقی هم حرف خاصی برای گفتن به مخاطب ندارد؛ با این حال باید بگوییم که سینمای کشور به ساخت چنین فیلمهایی که به جنبه سرگرمی مخاطب پاسخ دهند، نیاز دارد.