خبرهای داغ:
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا :

عاقلانه است بگویند تا انتخابات مجلس امام حسین (ع) برگزار نکنیم؟

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا با انتقاد از کسانی که می‌گویند یادواره‌ شهدا را کمتر برگزار کنید گفت: ما امنیت خود را مدیون شهدا هستیم و این غربت نیست که در مملکت شهدا، در مملکت اهل بیت و امام زمان (عج ) از این شهدا کمتر بگوییم .
کد خبر: ۸۷۹۶۲۱۴
|
۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری در  یادواره 60 شهید ادوات فردوس که در محل هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در میهمانی شهدا سه پذیرایی مطرح است که باید هر یک از مردم تاملی کنند که به چه میزان از این پذیرایی بهره برده ایم .
 
رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت : این سه پذیرایی عبارتند از حسرت، احساس غربت و اتمام حجت که انسان به مقام و درجه‌ای که شهدا رسیده‌اند حسرت می‌خورد و غربت شهدا را در کشور خودمان نیز مشاهده می‌کنیم.
 
 وی با اشاره به انتقاد امام جمعه شهرستان مبنی بر اینکه یکی از مسئولین استانی گفته است تا انتخابات نباید یادواره شهدا برگزار گردد افزود : آیا عاقلانه است که بگویند تا انتخابات مجلس امام حسین (ع) برگزار نکنیم.
 
وی به عنوان یک بازمانده از شهدا خاطر نشان کرد : هر کسی می خواهد دینش را به این مملکت ادا کند نیت کند که تا پایان عمر ماهی یک مجلس برای شهدا برگزار کند.

وی گفت : صاحبان این مملکت شهدا هستند و مسئولان میزشان را مدیون شهدای هستند چرا که اگر شهدا نبودند و نظام طاغوت ادامه داشت معلوم نبود که تک تک ما در کدام زباله دان بودیم .

ما امنیت خود را مدیون شهدا هستیم 

حجت الاسلام ماندگاری با انتقاد از کسانی که می‌گویند این گونه یادواره‌ها را کمتر برگزار کنید نیز تاکید کرد : ما امنیت خود را مدیون شهدا هستیم و این غربت نیست که در مملکت شهدا ، در مملکت اهل بیت و امام زمان (عج ) از این شهدا کمتر بگوییم .

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا حضور جمعیت‌های چند هزار نفری در هیئت‌های مذهبی را مدیون شهدا دانست و گفت: افتخار کنید که علم شهدا و امام شهدا را به دوش می‌کشید و امروز پیروزی‌های عراق و سوریه مدیون تفکر بسیجی ، ایثار و شهادت انقلاب اسلامی ایران است که این باعث عزت و افتخار ما است .

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه ارتباط با اسلام دارای سه مرحله ارتباط علمی، ارتباط عینی و ارتباط چشیدنی است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم ارزش اسلام را بفهمیم باید به مرحله چشیدنی برسیم.

وی افزود :  من احساس می کنم افرادی که مزه اسلام ، قرآن ، نماز ، جهاد و شهادت را نچشیدن حرف های یاوه و بیهوده می زنند .

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا در خصوص ارتباط علمی با اسلام گفت : اسلام مطابق عقل ، فطرت و سعادت تمام انسان‌ها است و هر کس حقایق این دین رهائی بخش را درست بشنود و فکر کند عاشقش می‌شود .

ماندگاری با اشاره به اینکه دشمن امروز به‌خوبی می‌داند که اگر مردم حرف خدا و پیامبرش را بشنوند آن را تصدیق می‌کنند تاکید کرد: آنها با تمام توان و از طریق ماهواره ، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند تا ما را از هویت دینی خود خارج ساخته و به اهدافشان برسند.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هوشیاری و بصیرت مردم که به وسیله روحانیت بوجود می آید می ترسند  خاطر نشان کرد : به استناد آیه 22 سوره مبارکه ابراهیم ، امروز شیطان بزرگ آمریکا است و هرچه این شیطان بزرگ می گوید دروغ است  پس کلاه سرتان نرود و با این شیطان مذاکره کنید .
 
 ولایتمداری بالاترین تقوا  است 

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا به مردم و مسئولان سفارش کرد حداقل هفته‌ای یکبار معارف اسلامی را گوش داده و فرصت خدمتگذاری که خداوند در اختیار مسئولان قرار داده را بیهوده تلف نکنند.

وی نزدیکترین گروه به اهل بیت (ع) را شهدا دانست که گوش به فرمان امام زمانشان بودند و گفت: امروز بالاترین تقوا ولایت‌مداری است.

حجت الاسلام ماندگاری عنوان کرد: ارتباط علمی یعنی بشنویم و ارتیاط عینی یعنی رعایت کنیم و رعایت تقوا راه درست را به انسان نشان می‌دهد و برای همین بود که امام راحل از ابتدا پی به هویت منافقین بردند و در زمان حاضر نیز رهبر حکیم انقلاب چهره واقعی آمریکا را دیدند و تاکید داشتند که به آمریکا اعتماد نکنید .

وی گفت : مرحله سوم ارتباط با اسلام چشیدنی است که امام بزرگوار انقلاب کردند تا مردم طعم اسلام را بچشند و قرآن می فرماید راه رسیدن به مرحله چشیدن  استقامت ، مداومت و گذشت از گناه ، گذشت از خطای مردم ، گذشت از دارایی ها و گذشت از جان  است .

در این مراسم چند تن از رزمندگان ادوات دوران دفاع مقدس به بیان خاطراتی پرداختند و نمایشگاه ادوات جنگ نیز هم زمان در محل این یادواره برپا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار