خبرهای داغ:
امام جمعه مهربان در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به حماسه نهم دی ماه سال 88، این روز را روز بصیرت و پیمان امت با ولایت دانست.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۸۱
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مرسلی با توجه به فتنه سال 88، تصریح کرد: اصلی ترین هنر سران فتنه این بود که پس از سالها عناصر ضد انقلاب بدخواه و زاویه دار با نظام و انقلاب که جرات نداشتند و سوراخ موش اجاره کرده بودند جرات پیدا کرده، با مدیریت امریکا و با پرجم داری خواص بی بصیرت جانی دوباره گرفتند.

وی افزود: کودتای مخملی سبز 88 پس از جنگ تحمیلی مهمترین توطئه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی بود که توسط دستگاههای امنیتی غرب طرح ریزی و به اجرا در آمد و پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند ولی این مردم همیشه در صحنه بود که طومار فتنه را پیچید.

امام جمعه مهربان با اشاره به فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، بیان داشت: شرایط کنونی جامعه اسلامی وحدت بیش از گذشته را می طلبد و دنیای اسلام دچار محنت های بزرگی است که راه حل آن،اتحاد اسلامی است.

حجت الاسلام مرسلی با اشاره به آزادی حلب، اظهار داشت: آزادی حلب که شکست دشمنان اسلام است نشانه ای از وحدت است و شیعه و سنی و مسیحی در آن دست به دست هم دادند و طعم شیرین پیروزی را سوریه پس از 4 سال کشید.

خطیب نماز جمعه مهربان به ترور سفیر روسیه در آنکار هم اشاره داشت و بیان کرد: ترور سفیر روسیه در آنکاری ترکیه، نشانه زبونی و شکست استخوان داعشی ها و حامیان آنهاست .

وی با توجه به سالگرد تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در سال 63، گفت: با توجه به وظیفه قانونی سپاه مبنی بر پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، این ماموریت حساس و خطیر در 5 دیماه سال 1363با فرمان تاریخی حضرت امام تشکیل شد که در طول ماموریت 30ساله هیچ اقدام موفقی از سوی هواپیماربایان صورت نگرفته است.

امام جمعه مهربان به سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 1358 اشاره و خاطرنشان کرد: امام با اقتدا به سیره نبوی و سنت علوی در هفتم دی ماه سال 1358 فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را صادر کرد و فرمود تعلیم وتعلم عبادت است که خداوند تبارک وتعالی مارا در برابر آن دعوت فرموده است.

حجت الاسلام مرسلی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مدیرکل آموزش وپرورش استان بیان داشت: گفت: دانش آموزان این منطقه به خاطر مشکلات مالی خانواده های خود، امسال بیش از 40 نفر ترک تحصیل کرده اند و منشور حقوق شهروندی که این روزها از سوی رئیس جمهور فضاهای مجازی را پر کرده، امیدواریم این افراد و خانواده هایشان را هم شامل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه همه دست به دست داده و از وزراء گرفته تا روسا از فیش های نجومی دفاع می کنند بدانند که در مناطقی همچون منطقه مهربان افرادی هستند که نه تنها از مدرسه محروم می شوند بلکه در این سرمای سوزان زمستان به خاطر بدهی، گاز مصرفی آن ها قطع می شود و یا یارانه آن ها به خاطر قسط بانکی قطع می شود که آیا اینها حقوق شهروندی را ندارند.

حجت الاسلام مرسلی در ادامه از مردم ولایت مدار منطقه مهربان به خاطر کمک ها و حمایت های مالی به جبهه های مقاوم، قدردانی کرد.

ارسال نظرات