خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

حماسه مدافعان حرم استمرار دفاع مقدس است/ دفاع از حقانیت اسلام مرز نمی‌شناسد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه حماسه مدافعان حرم در امتداد دفاع مقدس است، گفت: دفاع از ارزش‌ها و حقانیت اسلام مرز و محدودیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۸۷۹۶۱۶۴
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
حماسه مدافعان حرم استمرار دفاع مقدس است/ دفاع از حقانیت اسلام مرز نمی‌شناسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی در دیدار با خانواده معظم شهید مدافع حرم، شهید محمدحسین سراجی اظهار کرد: معنویات و روحیات شهدای بزرگوار مدافع حرم‌‌ همان استمرار روحیه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و بازنمایی مصادیق آن دوران است.

وی با اشاره به خاطراتی از شهید زین‌الدین و نحوه رفتار متواضعانه و محبت‌آمیز وی با زیرمجموعه خود خاطرنشان کرد: مشی و سبک زندگی شهیدان والامقامی مثل شهید سراجی که آمیخته با نماز اول وقت، انس با قرآن، توجه به خودسازی و زهد، خدمت به جامعه، رسیدگی به اطرافیان و... است، نمونه‌هایی از اخلاق و روحیات عاشورایی فرماندهان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس همچون سردار شهید مهدی زین‌الدین است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: رزمندگان اسلام از دوران دفاع مقدس تاکنون، با تأسی به مکتب سیدالشهدا (ع)، در راه اعتلای دین قهرمانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و جان خویش را در دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم درگاه احدیت کردند.

وی با تأکید بر ضرورت زنده ماندن یاد و خاطره و هدف شهدا در جامعه عنوان کرد: صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا که خود، عزیزشان را به سوی رزمگاه دفاع از ارزش‌ها همراهی می‌کردند و در این راه، بهترین سرمایه خود را دادند، موضوعی است که باید در پیشانی تاریخ سرتاسر حماسه ملت بزرگ ایران ثبت و ضبط شود.
حسینی ابراز کرد: دفاع از حقانیت اسلام و حرم‌های اهل بیت (ع) حد و مرز نمی‌شناسد و جوانان ما با اینکه دوران حماسه و ایثار را درک نکرده‌اند، اما با پیوستن به خط سرخ شهادت، نشان دادند که دفاع مقدس همچنان در جامعه جاری است.

وی با گرامیداشت حماسه بزرگ جانبازان انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع)، اظهار کرد: نباید از این گنجینه‌های ارزشمند که موجب اقتدار و امنیت نظام مقدس اسلامی شده‌اند، غفلت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: وجود جوانان رشیدی که در دفاع از حرم‌های اهل بیت (ع) به شهادت می‌رسند، نشان می‌دهد که می‌شود در پناه مکتب ولایی و تربیتی سیدالشهدا (ع)، علمداران رشیدی برای دفاع از اسلام و آرمان‌های ولایت و ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده تربیت کرد.

پاسدار شهید محمدحسین سراجی از نیروهای لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی طالب (ع) بود که اواسط بهمن سال گذشته به همراه تعدادی دیگر از نیروهای لشکر در جریان آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسید.
ارسال نظرات