خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه حماسه مدافعان حرم در امتداد دفاع مقدس است، گفت: دفاع از ارزش ها و حقانیت اسلام مرز و محدودیت نمی شناسد.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۹۷
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
حماسه مدافعان حرم استمرار دفاع مقدس است/ دفاع از حقانیت اسلام مرز نمی شناسد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی در دیدار با خانواده معظم شهید مدافع حرم، شهید محمدحسین سراجی، طی سخنانی ابراز کرد: معنویان و روحیات شهدای بزرگوار مدافع حرم همان استمرار روحیه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و بازنمایی مصادیق آن دوران است.

وی با اشاره به خاطراتی از شهید زین الدین و نحوه رفتار متواضعانه و محبت آمیز وی با زیرمجموعه خود خاطرنشان ساخت: مشی و سبک زندگی شهیدان والامقامی همچون شهید سراجی که آمیخته با نماز اول وقت، انس با قرآن، توجه به خودسازی و زهد، خدمت به جامعه، رسیدگی به اطرافیان و ... است، نمونه هایی از اخلاق و روحیات عاشورایی فرماندهان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم افزود: رزمندگان اسلام از دوران دفاع مقدس تاکنون، با تاسی به مکتب سیدالشهدا(ع)، در راه اعتلای دین قهرمانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و جان خویش را در دفاع از حرم اهل بیت(ع) تقدیم درگاه احدیت نمودند.

وی با تاکید بر ضرورت زنده ماندن یاد و خاطره و هدف شهدا در جامعه، عنوان کرد: صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا که خود، عزیزشان را به سوی رزمگاه دفاع از ارزش ها همراهی می کردند و در این راه، بهترین سرمایه خود را دادند، موضوعی است که باید در پیشانی تاریخ سرتاسر حماسه ملت بزرگ ایران ثبت و ضبط شود.

حسینی در ادامه ابراز کرد: دفاع از حقانیت اسلام و حرم های اهل بیت(ع) حد و مرز نمی شناسد و جوانان ما با این که دوران حماسه و ایثار را درک نکرده اند، اما با پیوستن به خط سرخ شهادت، نشان دادند که دفاع مقدس همچنان در جامعه جاری است.

وی با گرامیداشت حماسه بزرگ جانبازان انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم های اهل بیت(ع)، اظهار کرد: نباید از این گنجینه های ارزشمند که موجب اقتدار و امنیت نظام مقدس اسلامی شده اند، غفلت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم در پایان گفت: وجود جوانان رشیدی که در دفاع از حرم های اهل بیت(ع) به شهادت می رسند، نشان می دهد که می شود در پناه مکتب ولایی و تربیتی سیدالشهدا(ع)، علمداران رشیدی برای دفاع از اسلام و آرمان های ولایت و ایستادگی در برابر دشمنان قسم خورده تربیت کرد.

عباس روحی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان قم نیز که در این دیدار حضور داشت، گفت: ما هر چه داریم از برکت آثار خون مطهر شهدا داریم و در راه انجام ماموریت ها و انتقال این فرهنگ به نسل های آینده، مطمئنا نیازمند ادعیه ارواح قدسی آنان هستیم و ان شاءالله در این مسیر شرمشار شهیدان نباشیم.

مادر بزرگوار شهید سراجی نیز در این دیدار، بخشی از سجایای اخلاقی و روحیات و سبک زندگی شهید و تقید وی به انجام مسئولیت ها را بازگو نمود.

پاسدار شهید محمدحسین سراجی از نیروهای لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی طالب(ع) بود که اواسط بهمن سال گذشته به همراه تعدادی دیگر از نیروهای لشکر در جریان آزاد سازی دو شهر نبل و الزهرا در سوریه به شهادت رسید.

ارسال نظرات