خبرهای داغ:
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: پررنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت از لحاظ کیفی و گسترده تر نمودن آن از لحاظ کمی در جامعه تاثیر گذار است.
کد خبر: ۸۷۹۶۰۹۵
|
۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
گسترش کمی و کیفی فرهنگ ایثار و شهادت نقطه قوت برای کشور است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،  این مرجع عالیقدر در این دیدار که با حضور حجت الاسلام کاویانی سرپرست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مدیرکل بنیادشهید و امورایثارگران استان قم برگزار شد، افزود: نیاز ما به این فرهنگ چه در گذشته و چه در آینده پایان نمی پذیرد وجود این فرهنگ و گسترش آن نقطه قوتی برای کشوراست.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: تاثیر این فرهنگ به حدی است که دشمن از آن بشدت هراس دارد، چرا که فرهنگ شهادت به خودی خود در جامعه کارساز است.

مفسر قرآن کریم بیان داشت: برای ترویج این فرهنگ باید به ابعاد زیادی دقت شود، از جمله نشر افکار شهداست، انعکاس افکار شهدا در جامعه موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، خط سیر شهدا از این طریق نیز مشخص می گردد.

 آیت الله مکارم شیرازی اظهارداشت: توجه به عکس العمل های خانواده های شهدا در قبال این شهادتها خود  ترویج روحیه ایثار و شهادت است  و می توان از این افکار شهدا و انعکاس رفتار خانواده شهدا مجموعه ای را تدوین نمود.

وی بررسی نگاه سایر ادیان آسمانی نسبت به بحث ایثار و شهادت را از دیگر راههای نشر فرهنگ ایثار دانست و تاکید کرد: شهادت معنای وسیعی دارد و می توان به صورت گسترده در این حوزه فعالیت کرد.باید به صورت فشرده و مبسوط برای سلایق مختلف مخاطبان کتب ایثار و شهادت اقدام شود.  

وی افزود: من برای موفقیت مجموعه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دعا می کنم کار شما برای نشر این فرهنگ ارزشمند بسیار گرانقدر است.

این مرجع تقلید بیان داشت: رسیدگی به امور شهدا  و خانواده معظم شهدا نیز از  اهمیت بسیاری برخوردار است باید در اولویت قرار دهید، باید به گونه ای باشد که این عزیزان نیز راضی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها