نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را خداوند منان در قرآن کریم بر عهده مسلمانان گذاشته که نیاز است افرادی در این راستا آموزش های لازم را بینند تا با روش های درستی این وظیفه را در جامعه پیاده کنند
کد خبر: ۸۷۹۶۰۲۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه داوطلبان طلایه دار مساجد و بقاع متبرکه و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در سرسرای سازمان تبلیغات سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: یکی از شاخص ترین معروفات در جامعه اسلامی امر به نماز و پرداخت زکات است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: کسی نمی تواند مدعی باشد که من در تمام اعمالم اختیار دارم و کسی نمی تواند به من تذکر لسانی بدهد.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: همه ی مسلمانان باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی پیاده کنند اما این کار باید براساس اصول و قواعد خاصی انجام شود تا بتواند منشا تاثیر گذار باشد.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: برای انجام صحیح امر به معروف ونهی از منکر در جامعه نیاز به برگزاری نشست های تخصصی است.
آیت الله سلیمانی گفت: در نشست های تخصصی باید منکرات و معروفات در جامعه شناسایی و تبیین شود تا بر این اساس اقدام به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: نوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار مهم است زیرا امکان نتیجه معکوس دادن آن وجود دارد.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در انجام امر به معروف ونهی از منکر در جامعه باید فرامین پیشوایان دین را سرلوحه کار خویش قرار داد.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: داشتن شرح صدر در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری است تا بتوان به نتیجه دلخواه رسید.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: در انجام امر به معروف ونهی از منکر باید دل را چشمه سار حکمت قرار داد.
گفتنی است  درپایان  این مراسم  ازتعداد  چهار خانواده معظم شهدای مدافع حرم نیز تجلیل شد.
ارسال نظرات