با توجه به خسارت 900 میلیونی باغداران، استاندار کمک دولت را ارفاق دانست!
جلسه شورای اداری مازندران صبح امروز در حالی برگزار شد که با وجود خسارت 900 میلیاردتومانی به باغداران، استاندار مازندران کمک 30 میلیارد تومانی دولت باغداران را ارفاق برشمرد.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۹۷
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جلسه شورای اداری استان مازندران صبح امروز با حضور مدیران و نیز معاونان ادارات استان برگزار شد.

بحث ساماندهی و فروش مرکبات به عنوان بحث محوری این جلسه مطرح و تا آخر جلسه این موضوع جلسه شورای اداری استان را تحت شعاع قرار داد.

ربیع فلاح استاندار مازندران اقدامات انجام شده برای ساماندهی فروش مرکبات را مطرح کرد که دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده، ارائه کرد.

گزارش رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده، مورد انتقاد رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اعلام اینکه سازوکار فعلی منجر به ساماندهی خرید مرکبات نمی‎شود، گفت: با این روند مرکبات از کشاورزان خریداری نشده و نگرانی مردم افزایش پیدا می‌کند.

عبدالله مهاجر اضافه کرد: باید زمینه‌ خرید مرکبات از کشاورزان فراهم شود که دست‌کم در این بخش نگرانی‌ها را کاهش دهیم.

استاندار مازندران نیز با اعلام اینکه دولت برای کمک به کشاورزان اعتبار مناسبی را در حد توان خویش اختصاص داد، گفت: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا کشاورزان برای دریافت خسارت به سمت بیمه‌ها سوق پیدا کنند.

ربیع فلاح با اعلام اینکه دولت با پرداخت 30 میلیارد تومان بلاعوض به کشاورزان ارفاق کرد، افزود: همانطور که می‌دانید امکان پرداخت همه خسارت کشاورزان برای دولت فراهم نیست، این رقم 30 میلیارد تومان هم برای جلوگیری از مشکلات جدی به کشاورزان کم‌بضاعت پرداخت شد.

وی اضافه کرد: باید زمینه تقویت بیمه کشاورزی در مازندران فراهم شود.

استاندار مازندران خطاب به عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت بحرانی در بخش خسارت به مرکبات انتظار است که با کمک بخش خصوصی این مشکل را برطرف کنیم.

استاندار مازندران یادآور شد: برای فروش مرکبات مازندران در سایر استان‌ها از ظرفیت سازمان میدان‌های بار شهرستان‌ها استفاده کردیم و غرفه‌های را برای فروش مرکبات استان در اختیار گرفتیم که انتظار است از این ظرفیت برای فروش مرکبات استفاده شود.

آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندرانن نیز در جلسه شورای اداری استان خواستار رسیدگی مناسب به وضیعت باغداران استان شد.

وی در ادامه با انتقاد از روند سنگ‌اندازی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری، گفت: همه باید به نظرات کارشناسی در ارتباط با ایجاد منطقه آزاد تجاری پایبند باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای کاهش دغدغه مردم در ارتباط با خرید مرکبات شد و افزود: راهکار عملیاتی برای خرید مرکبات مردم اتخاذ شود، بسیاری از مردم واجب‌الحج پس از سرما اخیر واجب‌الصدقه شدند.

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ارتباط با ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان مازندران، گفت: نمایندگان مازندران معتقد هستند که مازندران ظرفیت سه منطقه آزاد تجاری را دارد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مازندران دیدگاه ایجاد سه منطقه آزاد تجاری در این منطقه را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مازندران با اعلام اینکه اختلافی در ارتباط با ایجاد منطقه آزاد تجاری در استان وجود ندارد، افزود: برای توسعه استان همه تلاش‌ها انجام می‎شود.

وی در ارتباط با رفع مشکل راه مواصلاتی مازندران نیز گفت: برای نجات وضیعت راه‌های مازندران بحث تونل ریلی در استان باید پیگیری شود، تا روزانه 200 هزار مسافر از این مسیر جابه‌جا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران خطاب به نماینده مردم نور و محمودآباد در ارتباط با ایجاد شبکه ریلی برای توسعه استان، گفت: این اقدام بسیار خوب است، ولی آیا با وضعیت بی‌پولی استان می‎توانیم با این شیوه به نتیجه برسیم.

فارس/
ارسال نظرات
پر بیننده ها