خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه اقتصاد جاهلی در محدوده ربا تعریف می‌شود، گفت: الگوی رفتاری حضرت خدیجه(س) که مورد نیاز جامعه بوده تقویت آموزه‌های دینی و اقدام علیه تحریم است.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۷۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
اقتصاد جاهلی در محدوده ربا تعریف می‌شود/ الگوی رفتاری حضرت خدیجه(س) مورد نیاز جامعه و تقویت آموزه‌های دینی و اقدام علیه تحریم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی پیش از ظهر امروز در همایش ملی بزرگداشت حضرت خدیجه کبری(س) با عنوان «صدف کوثر»، با بیان اینکه در برگزاری این همایش تأخیر بسیاری داشته‌ایم، اظهار کرد: پرداختن به شخصیت مادر ام‌المؤمنین باید زودتر از این مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی با تأکید بر اینکه تبدیل فرهنگ جاهلی به فرهنگ عقلانی کار هر عالمی نیست، اضافه کرد: در دوران جاهلیت برای تصدیق و تکذیب هر موضوعی به آموزه‌های نادرست خود مراجعه می‌کردند در حالی که اگر تکذیب و تصدیق سلیقه‌ای باشد نمی‌تواند مشکلات حال را رفع کند به همین علت حضرت خدیجه کبری(س) قبل از بعثت به نبوت انبیای ابراهیمی معتقد بوده است.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افرادی که حرف دیگران را به آموزندگان علم انتقال می‌دهند دلال علم بوده و محقق نیستند؛ خدیجه در عصر دلالی علم، محقق بود و قبل از ازدواج با حضرت محمد(ص) وجود موحدانه خداوند را عبادت می‌کرد و به تصدیق‌ها و تکذیب‌های گذشتگان بی‌توجه بود به همین علت شخصیت این فرد دینی باید مورد بررسی قرار گیرد.

از آمریکا در جنگ هیچ کاری ساخته نیست، زیرا ایران در هشت سال جنگ تحمیلی توانست با تکیه بر وعده‌های الهی دشمن را شکست دهد اما اگر این ناتوان از گزینه نظامی سخن بگوید برخی هراسان می‌شوند
 

وی با اشاره به اینکه کافر بدون برهان افکار خود را دنبال می‌کند، تصریح کرد: برای تصدیق و تکذیب باید به دنبال برهان باشیم نه اینکه از گفته‌ها و سخنان دیگر تقلید کنیم، زیرا مومنان برای تصدیق و تکذیب دژبان‌های مشخصی دارند که این دژبان‌ها به دنبال برهان هستند.

آیت‌الله جوادی‌آملی از ترویج فرهنگ تقلید در عصر جاهلیت یاد کرد و گفت: در این عصر خدیجه کبری عالمه، عابده و موحده بود و ما به این مادر افتخار می‌کنیم که توانست 12 معصوم را به دنیا تقدیم کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد جاهلی در محدوده ربا تعریف می‌شود، مطرح کرد: از آمریکا در جنگ هیچ کاری ساخته نیست، زیرا ایران در هشت سال جنگ تحمیلی توانست با تکیه بر وعده‌های الهی دشمن را شکست دهد اما اگر این ناتوان از گزینه نظامی سخن بگوید برخی هراسان می‌شوند در حالی که این افراد نسبت به گزینه نظامی خداوند متعال در قرآن کریم بی‌توجه هستند که این موضوع نشان از جاهلیت است.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا یادآور شد: حضرت خدیجه کبری(س) در دوران جاهلیت بر ربای رسمی و دامن‌فروشی خط بطلان کشید و مانع از ترویج ربا و دامن‌فروشی شد به همین علت توانست فرهنگ، اقتصاد و طهارت جامعه را تغییر دهد اما اکنون با فراموشی این آموزه‌ها در فضاهای مجازی تجارت رسمی جاهلیت کهن به خوبی قابل مشاهده است.

وی از احترام ائمه اطهار(ع) به حضرت خدیجه کبری(س) یاد کرد و افزود: جامعه اسلامی باید با الگوبرداری از شخصیت این بانوی مکرمه به دنبال تبدیل فرهنگ جاهلیت به فرهنگ عقلانی، تحریم بانک‌های ربوی و جلوگیری از مراکز فساد در فضاهای مجازی و غیر مجازی باشد.

الگوی رفتاری حضرت خدیجه(س) که مورد نیاز جامعه بوده تقویت آموزه‌های دینی و اقدام علیه تحریم است
 

آیت‌الله جوادی‌آملی با تأکید بر اینکه برای زیارت ائمه اطهار(ع) باید راه آنها را ادامه دهیم، عنوان کرد:‌ الگوی رفتاری حضرت خدیجه که مورد نیاز جامعه بوده تقویت آموزه‌های دینی و اقدام علیه تحریم است.

وی به برخی از ویژگی‌های رفتاری حضرت خدیجه(س) اشاره کرد و گفت: ایشان جریان اسلام را در کنار حضرت محمد(ص) مدیریت کرد و به عنوان مریم ثانی و یک وجود پاک الهی الگویی برای زنان و مردان است.

این استاد برجسته حوزه از ولایت به عنوان پشتوانه رسالت و نبوت نام برد و خاطرنشان کرد: انبیای الهی به عنوان ولی توانستند پیام خداوند متعال را به مردم انتقال دهند؛ علم ائمه اطهار(ع) نامحدود است چرا که این افراد به خداوند متعال به عنوان یک منبع نامحدود متصل هستند.

وی از نهال‌فروشی به عنوان آفتی برای حوزه‌های علمیه یاد کرد و گفت: باید در حوزه‌های علمیه از تقویت هوش و استعداد طلاب حمایت کنیم تا این افراد بتوانند در آینده برای تعالی جامعه گام بردارند.
ارسال نظرات