خبرهای داغ:
مسؤولان در گردهمایی ائمه جماعات و مبلغین بر نقش روحانیون در مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید کردند.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۷۳
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
تاکید بر نقش روحانیون در مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، گردهمایی نقش ائمه جماعات و مبلغین در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و اجتماعی پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء برگزار شد.

در این گردهمایی حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم و سرهنگ خسروی مدیرکل مشارکت‌های عمومی ناجا حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه استان قم در این گردهمایی با اشاره به ضرورت چاره اندیشی برای حل آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ناهنجاری‌های اجتماعی است و وظیفه حوزه علمیه و قوه قضائیه است که با این ناهنجاری‌ها مبارزه کند.

وی ادامه داد: امیدوارم که برگزاری گردهمایی نقش ائمه جماعات، شروعی برای یک حرکت در جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و چنین حرکتی می‌تواند رشد جامعه را به دنبال داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه این گردهمایی در خصوص دلایل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: بروز این ناهنجاری‌ها دلایل مختلفی دارد و روحانیون به صورت مستقیم و غیرمستقیم در برابر ناهنجاری‌های اجتماعی مسؤولیت دارند.

وی افزود: نمی‌توانیم ما روحانیون نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی بی تفاوت باشیم، مسؤولان در قبال ناهنجاری‌ها وظیفه دارند، اما این مسئله از روحانیون سلب مسؤولیت نمی‌کند، در عرصه جامعه بزرگترین ناهنجاری که روی بقیه هم اثر می‌گذارد، قانون گریزی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم در بخش دیگری از گردهمایی در خصوص توجه اسلام به اجتماع تصریح کرد: بشر فطرتی اجتماعی دارد و در قوانین اسلام هم اهتمام زیادی به قوانین اجتماعی دیده می‌شود، حتی اهتمام اسلام به قوانین اجتماعی بیش از قوانین فردی است.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای تفرقه به عنوان میکروب وارد شود، آن جامعه فلج خواهد شد، در جامعه باید حاکمیت اسلام باشد، چون خداوند خالق مخلوقات است، او می‌تواند که بهترین قانون را برای بشر اعلام کند، قانون الهی می‌تواند که بدون التقاط، نقش خود را در جامعه ایفا کند.

خسروی مدیرکل مشارکت‌های عمومی ناجا هم در بخش پایانی گردهمایی با اشاره به بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: به موازات پیشرفت جامعه، تعاملات اجتماعی هم عوض شده است. توسعه شهرهای بزرگ امکان نظارت پلیس به لایه‌های اجتماعی را دشوار کرده و زمینه را برای رشد ناهنجاری‌های اجتماعی فراهم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم در جامعه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها