هم اندیشی رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با دبیران شورایاری منطقه ۲۰

خبرگزاری بسیج: جلسه هم اندیشی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با دبیران شورایاری و شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲۰ برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۸۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ جلسه هم اندیشی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با دبیران شورایاری و شهردار ناحیه ۲ منطقه ۲۰  در راستای شناسایی مشکلات عمرانی محلات، برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دبیران شورایاری به عنوان نمایندگان محلات ۲۰ گانه ، مشکلات محله سکونت خود را در حوزه عمران مطرح کرده و خواستار رفع معضلات شدند.

«احمد دنیا مالی»، عضو شورای اسلامی شهر تهران، شورایاران را به حلقه واسطه بین شهرداری و شهروندان یکی از کارآمدترین نهادهای اجتماعی شهر برشمرد و اظهار داشت: شورایاران مصداق مدیریت خرد به کلان هستند که با توجه به حضور در بطن محلات و تعلق خاطر به محل سکونت خود به خوبی با جنس مشکلات آشنا هستند و با دسترسی آسان به مدیران و  اطلاع رسانی مناسب، بروکراسی اداری را برای رفع سریع معضلات کاهش می دهند.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: منطقه ۲۰ به دلیل جایگاه تاریخی و مذهبی و اقتصادی شاخصی که دارد در میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عبارتی پیشانی تاریخی کلان شهر تهران محسوب می شود از این رو همواره اعضای شورای شهر تهران در تخصیص اعتبارات و رفع مشکلات این منطقه جنوبی تلاش و دقت نظر مضاعفی داشته اند.

وی در تکمیل این مطلب گفت: در سال ۹۲-۹۳ به دلیل کمبود اعتبارات، بودجه مناطق شهر تهران نسبت به سال های گذشته برابر یا با  کاهش نسبی همراه بوده است اما منطقه ۲۰ یکی از مناطقی است که نه تنها  میزان تخصیص اعتباراتش کاهش نیافته است بلکه با افزایش نیز همراه بوده است که این موضوع بر اهمیت این منطقه صحه می گذارد.

دنیا مالی در ادامه به دبیران شورایاری منطقه ۲۰ قول داد که زمان تخصیص بودجه منطقه ۲۰ از آنها نیز دعوت بعمل آورد تا بودجه منطقه بر اساس کدپروژه های تعریف شده از سوی نمایندگان محلات پیش بینی شود که ین موضوع سبب می شود  پروژه های اولویت دار و نیمه تمام از اعتبار ویژه ای برخوردار شوند و رفع مشکلات اهالی محلات زودتر به سرانجام برسد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود: هرچند به دلیل موقعیت جغرافیایی و قدمت منطقه ۲۰ با انباشتگی مشکلات در منطقه مواجه هستیم اما این منطقه در کنار بسیاری از معضلات دارای فرصت هایی نیز هست که هریک از آنها می تواند، شرایط توسعه یافتگی منطقه را فراهم کند.

دنیامالی، وجود فرمانداری ویژه ری و ادارات مستقل را یکی از ظرفیت های مثبت منطقه برشمرد و گفت: شورایاران در صورت برخورد با هریک از مشکلات در حوزه آب، برق، گاز، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی به راحتی امکان دسترسی به مدیران مربوطه  جهت رفع مشکلات را دارند.

وی در جمع دبیران شورایاری منطقه ۲۰ که به میزبانی مدیریت محله جوانمرد قصاب برگزار شده بود اشاره ای هم به شرایط حضور افراد در شورای اسلامی شهر تهران داشته و گفت: باتوجه به تجربیات چندین و چند ساله ای که در حوزه مدیریت شهری داشته ام، افرادی باید برای ورود به انتخابات شورای شهر اعلام آمادگی کنند که مراحل حضور در شورا را پله پله پشت سر گذاشته باشند. مدیری که با حضور در شورایاری محله، شورای روستا یا شهر کوچک محل سکونت خود را تجربه نکرده باشد نمی تواند یکباره به صرف داشتن محبوبیت یا مدرک تحصیلی بر جایگاه نمایندگان پارلمانی شهر تکیه بزند.

دنیا مالی اظهار داشت: به نظر من، انتخاب شهردار باید بر عهده شهروندان باشد نه شورا و هرچند بسیاری از صاحبنظران بر این باورند که این قانون باعث تضعیف و کاهش اختیارات شورا می شود اما هرآنچه که به تقویت اراده مردم بینجامد اهمیت دارد و شورا به عنوان نماینده انتخابی مردم رسالت خود را برای احصای مشکلات و پیگیری رفع آنها را بر عهده دارند.

در ادامه بازدید عضو شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۲۰، وی در محل شهرداری منطقه ۲۰ حضور یافت و در دیدار مردمی با شهروندان، پاسخگوی مشکلات و موضوعات مطرح شده  بود.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات