خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان خبر داد: حامیان طرح اکرام و محسنین در هشت ماهه نخست امسال بیش از 108 میلیارد و 656 میلیون ریال به ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند کمک کرده اند.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۳۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین دشتی با اشاره به اینکه خانواده طرح محسنین شامل آن دسته از خانواده های نیازمند می شود که دارای سرپرست بیمار، معلول، ازکار افتاده و یا زندانی هستند، افزود: هشت هزار و 147حامی چتر حمایتی خود را بر چهار هزار و 832 فرزند خانواده های نیازمند طرح محسنین گسترانیده اند و اکنون 10 هزار و 388 فرزند زیر 18 سال بدون حامی هستند.

وی تصریح کرد: طرح اکرام ایتام و محسنین سفره‌ بابرکتی است که با تأسی از سیره‌ علوی گشوده شده و تاکنون توانسته است تا حد بسیاری از مشکلات مادی و معنوی ایتام و فرزندان خانواده های نیازمند بکاهد.

دشتی با اعلام اینکه حامیان طرح محسنین در هشت ماهه نخست امسال بیش از 28 میلیارد ریال به فرزندان نیازمند کمک کرده اند، اظهار کرد: طرح محسنین شامل حمایت مستمر از فرزندان غیر یتیم توسط حامیان است و حامیان می توانند با انتخاب خانواده مورد نظر، با اهدای حدود 735 هزار ریال ماهانه نیازهای این عزیزان را تامین کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان خاطرنشان کرد: فرزندان مشمول طرح محسنین، دارای شناسنامه با اولویت های نیازهای خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار حامی قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموری همچون خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.

وی از چتر حمایتی 29 هزار حامی نیکوکار استان به چهار هزار و 605 یتیم تحت حمایت در قالب طرح اکرام ایتام خبر داد و تصریح کرد: این حامیان در هشت ماهه نخست امسال بیش از 80 میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده اند.

دشتی تاکید کرد: طرح اکرام خانواده شامل کمک به ایتام نیازمند و محروم تحت حمایت استکه هر یتیم به طور متوسط دو میلیون و 177 هزار ریال مساعدت از حامیان دریافت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها