خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه نهبندان گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه به معنای استفاده حوزه از روش های علمی روز و از سوی دیگر پالایش و اصلاح دانشگاه از علوم انحرافی و متکی بر غرب است.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۹۶
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

حجت الاسلام مرادی نماینده ولی فقیه در سپاه نهبندان،در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، گفت: تارو پود یک جامعه اسلامی دو عنصر علم و ایمان است. بدین معنا که علم بدون ایمان موجب سقوط و گمراهی است و اعتقادو ایمان بدون علم نیز موجب انحطاط و انحراف است.

 

وی درباره اهمیت ایجاد وحدت بین حوزه دانشگاه گفت:دانشگاه مظهر علم،توسعه و پیشرفت است و اگر با حوزه که علاوه بر علم مظهر اعتقاد بر محور دین است،قرین و متحد گردد موجب اعتلا و پیشرفت کشور میگردد.

 

حجت الاسلام مرادی ادامه داد:اتحاد حوزه و دانشگاه معنای دیگری هم دارد،که آن معنای استفاده حوزه از روش های علمی روز و از سوی دیگر پالایش و اصلاح دانشگاه از علوم انحرافی و متکی بر غرب است.

 

وی افزود:اتحاد حوزه و دانشگاه در ابعاد مختلف از جمله هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه و استفاده دانشگاه از روحانیون و علمای دین موجب گسترش مفاهیم دینی و قرآنی در سطح دانشگاه می شود.از طرفی، حضور دانشگاه ها در کنار حوزه در زمینه های مختلف علمی و عملی نبز موجب می شود فعالیت ها و مقاله های دانشگاهی رنگ و بوی دینی و قرآنی به خود بگیرد.

همچنین،حضور روحانیون و علمای اخلاقی در دانشگاه ها موجب قرین شدن اخلاق با علم در افکار افراد و علم آموزان می گردد.

 

وی با اشاره به شیوه های ایجاد اتحاد بین حوزه و دانشگاه گفت:بخشی از این شیوه ها به حاکمیت ها و دولت ها بر میگرددکه می بایست در تدوین رشته های دانشگاهی،اساتید،متون و...دقت لازم گردد.همچنین حوزه و دانشگاه باید به این اصل مهم توجه داشته باشند که عدم اتحاد و همراهی حوزه و دانشگاه موجب نفوذ دشمنان می گردد، و این خود احساس نیاز کردن موجب اتحاد خواهد شد.

 

وی همچنین ضمن بیا ویژگی های طلبه مطالبه گر گفت:آنچه عامل اصلی عدم مطالبه گری در بین طلاب شده است این است که در برخی موارد سیستم آموزشی و علمی به گونه ای است که موجب منزوی کردن طلاب می شود،سیستم آموزشی غیر کارآمدی که یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشد لذا باید در تدریس دروس، علوم و فنون مهم مورد نیاز روز نیز دقت شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها