نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:
موسوی نژاد گفت: پدیده شوم زیرمیزی در حوزه پزشکی وجود دارد و مشکلاتی هم ایجاد کرده است باید برای این مشکل برنامه ریزی منسجمی ارائه و عملیاتی شود که تا به الان متاسفانه شاهد برنامه و طرح خاصی نبوده ایم.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۶۵
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰

حجت الاسلام والمسلمین مهدی موسوی نژاد نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت طرح تقریباً مناسبی برای حل مشکلات مردم بود و شروع خیلی خوبی هم داشت.

وی افزود: متاسفانه بعضی از پزشکان که نسبت به درمان و تخصص پزشکی خود نگاه مادی گرایانه و مالی داشتند بیماران را مجبور به پرداخت هزینه های مضاعف و غیر معقول و همچنین بدون تعرفه می کردند و فرد بیمار هم برای سلامت خود مجبور به تامین پول درمان و یا زیرمیزی پزشکان می شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از آسیب های جدی در حوزه بهداشت و درمان که در طرح تحول سلامت نیز به آن توجهی نشد همین مسئله است؛ در این طرح با افزایش حقوق و تامین مایحتاج پزشکان می خواستند زیرمیزی پزشکان را حذف کنند و دیگر پزشکان دست در جیب مردم نکنند و به حقوق دولتی اکتفا کنند اما متاسفانه افزایش چند برابری حقوق پزشکان انگیزه آنها را برای اخذ زیرمیزی حذف نکرد.

موسوی نژاد در خاتمه تصریح کرد: متاسفانه بعضی پزشکان به همین حقوق های بالا نیز اکتفا نمی کنند و به سراغ بیشتر از آن می روند، همچنان پدیده شوم زیرمیزی در حوزه پزشکی و درمان وجود دارد و متاسفانه مشکلاتی هم ایجاد کرده است لذا انتظار می رود که برای این مشکل، طرح و برنامه ریزی منسجم و ارائه و عملیاتی کنند که تا به الان متاسفانه شاهد برنامه و طرح خاصی نبودیم.


ارسال نظرات