نفوذ، تزلزل و سست نمودن بنیان خانواده ها و کم رنگ شدن اعتقادات مردم جامعه از اهداف جنگ نرم دشمن با ابزار رسانه و فضای مجازی است.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۵۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست بصیرتی بصیرتی حلقه های شجره طیبه صالحین پایگاه سمیه با هدف بصیرت افزایی بسیجیان برگزار گردید.

مجتبی مرادی در این نشست، پیرامون جنگ نرم دشمن گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن سه نوع جنگ را علیه جمهوری اسلامی ایران، به راه انداخت که در قالب های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم می توان آنها را دسته بندی کرد.

این کارشناس مسایل سیاسی، جنگ سخت را همان جنگ نظامی خواند و افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را می توان بعنوان جنگ سخت نامید که جنگ قدرت های دنیا علیه ملت انقلابی ایران بوده است.

مرادی، افزود: جنگ دوم، جنگ نیمه سخت بوده که در این جنگ به ترور شخصیت های نظام و تحریم های سیاسی و اقتصادی و ....، پرداختند و دشمنان ایران اسلامی، در این دو جنگ نتوانستند به هدف و خواسته خود برسند؛ لذا به سمت طراحی و اجرای جنگ نرم روی آوردند.

وی، تزلزل در بنیان خانواده ها را هدف اصلی دشمن در جنگ نرم دانست و گفت:‌ جنگ نرم، اعتقادات یک ملت را هدف می گیرد و در افکار و عقاید رسوخ می نماید، که هدف اصلی در این نوع جنگ ایجاد تردید در دو عنصر دل ها و ذهن هاست.

این کارشناس مسایل سیاسی، ادامه داد: نفوذ از اهداف و برنامه های دشمن در جنگ نرم به شمار می رود، که مقام معظم رهبری بارها به مسئله نفوذ موردی و جریانی در ارکان و بدنه نظام هشدار داده اند.

مرادی، در ادامه اذعان داشت: اینترنت و فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای، رسانه های مختلف، بازی های رایانه ای، اسباب بازی ها و... ، از ابزار جنگ نرم دشمن علیه کشورهای مختلف بویژه مسلمان و بالاخص ایران به شمار می روند.

وی، گفت: دشمن با این ابزار به راحتی می تواند در بسیاری از خانواده ها نفوذ کند و اگر بصیرت خانواده ها نباشد باعث تزلزل و سست نمودن بنیان خانواده ها و کم رنگ شدن اعتقادات مردم یک جامعه شود.

مرادی، بیان کرد:‌ شبکه های ماهواره ای دشمن توسط صهیونیست ها اداره می شوند و برای سرگرم نمودن استفاده کنندگان خود با هدف نیل به مقاصد براندازانه و تخریب کننده باورهای مخاطبان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: این در حالی است که همین شبکه ها در کشور های غربی با مقررات خاص و با هزینه های بالایی در اختیار مردم قرار می گیرد و در کشورهای مورد هدف از جمله جمهوری اسلامی ایران به راحتی و به صورت رایگان و با کیفیت بالا در اختیار قرار می گیرد و کمترین آسیب این شبکه ها این است که دزد وقت هستند و فرد را به خود مشغول می نمایند.

مرادی یکی از راهها برای رهایی خانواده های از این ابزار دشمن را بصیرت افزایی خانواده ها و روشنگری دانست.

ارسال نظرات