خبرهای داغ:
در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و به بهانه ی شب یلدا بررسی شد:
به مناسبت فرا رسیدن بلندترین شب سال یا همان شب یلدا، مراسمی با حضور دکتر رشید کاکاوند در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۰۱
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در  مراسم باشکوه شب یلدا که در سالن ورزشی امینی برگزار و با استقبال پرشور دانشجویان همراه شد، فلسفه ی وجودی شب یلدا و جایگاه حافظ در این شب مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم دکتر اکبری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن خیرمقدم به دانشجویان و میهمانان، از دست اندرکاران این برنامه قدردانی و یلدایی به یادماندنی برای همه آرزو کرد.

دکتر فاطمه محسنی، استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز ضمن خیرمقدم به دکتر کاکاوند، حضور وی در این دانشگاه را افتخاری بزرگ برای مجموعه ی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دانست.

دکتر رشید کاکاوند نیز در این مراسم با اشاره به فلسفه و تاریخچه ی شکل گیری شب یلدا، آن را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد.

کاکاوند سپس شعر حافظ را مورد بررسی قرار داد و یکی از دلایل شهرت این شاعر را دست مایه قرار گرفتن اشعار وی در شب یلدا عنوان کرد.

این استاد ادبیات کشور، در پایان با رجوع به دیوان حافظ، اشعاری از این شاعر نامی قرائت کرد.

شایان ذکر است؛ اجرای موسیقی توسط گروه های مختلف و شعرخوانی از دیگر بخش های این مراسم بود که مورد توجه دانشجویان و علاقه مندان قرار گرفت.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها