گشایش شبکه دولت الکترونیک در شهرستان ساوجبلاغ

شبکه دولت الکترونیک ساوجبلاغ با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع انسانی استانداری البرز و مسئولان شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۹۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری البرز در این مراسم، گفت: تسهیل امور مردم و کاهش هزینه و افزایش سرعت امور اداری از مزایای خدمات دولت الکترونیک است.
 
گشایش شبکه دولت الکترونیک در شهرستان ساوجبلاغ 
 
عبادالله کامکار گفت: استان البرز به صورت پایلوت چند خدمت پیش بینی شده است.
 
وی با اشاره به بالاترین استفاده از اینترنت در کل کشور در استان البرز، گفت:‌ با ورود بخش خصوصی در پی خلق ثروت از این طریق هستیم.
 
فرماندار ساوجبلاغ نیز گفت: اجرای شبکه دولت الکترونیک در راستای تحقق سیاستهای دولت تدبیر وامید و اصلاح الگوی مصرف بوده است.
 
ابوالقاسم پالیزگیر گفت :حذف کاغذ در دستگاه های دولتی گام مثبتی در اصلاح الگوی مصرف و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است.
 
 
و دریافت مکاتبات به صورت نمابر ، پست و دستی در ساوجبلاغ ثبت نخواهد شد.
وی گفت : بهبود روند فعالیت ها و خدمات رسانی به مردم، دسترسی آسان وسریع و به روز به خدمات دولت، دسترسی به اطلاعات عمومی، ارائه فرصت های گسترده از دیگر محاسن دولت الکترونیک بوده که بدون دیوار وساختمان، برخط و آنلاین به مردم خدمات می دهند.
پالیزگیر گفت: با راه اندازی سامانه مکاتبات بین دستگاه های شهرستانی ، استانی و ملی بر بستر شبکه دولت از امروز ارسال فرماندار ساوجبلاغ با بیان اینکه این شهرستان در بحث دولت الکترونیک پیشتاز است، گفت در حال حاضر 43 دستگاه اداری دولتی در ساوجبلاغ به این سامانه وصل شده اند و از این پس نحوه ارائه دولت الکترونیک در ادارات را بررسی خواهیم کرد.
 
وی بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک در روستاها را یکی ازموضوعات اصلی در دستور کار دولت تدبیر و امید برشمرد وخاطرنشان کرد: شهرستان ساوجبلاغ‌ 79 روستا دارد که 71 روستای آن از اینترنت پرسرعت بهره مند و تنها 9 روستای این شهرستان از خدمات اینترنت محروم هستند که البته 3 روستای آن تا یک ماه آینده به شبکه ارتباطی اینترنت وصل خواهند شد و مابقی نیز که از روستاهای کم جمعیت ماهستند به زودی از شبکه ارتباطی اینترنت بهره مند خواهند شد.
 
مدیرکل ارتباطات وفناوری استان البرز نیز در این مراسم گفت: دولت الکترونیک یعنی خدمات دولت آسان تر به مردم ارائه شود که البته برای رسیدن به این فرآیند راهی بس دراز وجود دارد.
 
غلامرضا حمیدی گفت: 3 شاخص اساسی در دولت الکترونیک شامل زیرساخت های ارتباطی، کاربردها و نیروی انسانی وجود دارد که هم اکنون فقط در شاخص نیروی انسانی حائز رتبه خوبی هستیم و البته در حوزه زیرساختهای ارتباطی نیز در دو سه سال اخیر اتفاقات خوبی افتاده است.
وی از روسای ادارات خواست محرک اصلی بوده و هرآنچه که در استان انجام می شود از مدیران کل خود پیگیر باشند تا در شهرستان نیز اجرائی گردد.
 
حمیدی گفت: اولین کارگروه دولت الکترونیک در ساوجبلاغ تشکیل و امروز نیز دبیرخانه الکترونیکی ساوجبلاغ افتتاح شد.
 
حمیدی گفت : در حال حاضر درگاه دولت الکترونیکIran.ir آغاز به کارکرده و خدماتی که وزارتخانه‌ها ارائه می‌کنند با دریافت شناسه پیگیری می‌شود که البته ما سعی داریم تاپایان سال جاری درگاهی را دراستان البرز و سال آینده نیز در شهرستان ساوجبلاغ راه اندازی کنیم.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات البرز گفت: 299 خدمتی که در استان از این طریق ارائه می شود افزایش سرعت، کاهش هزینه و بهره وری و ایجاد ارزش افزوده را به همراه دارد و در آینده نیز افزایش خواهد یافت.
 
وی گفت: در سفر هیئت دولت 340 میلیارد تومان پروژه در حوزه ارتباطات افتتاح شد و امیدواریم تا پایان عمر دولت یازدهم نیز 570 میلیارد تومان پروژه دیگر افتتاح شود.
 
مدیرکل ارتباطات وفناوری استان البرز همچنین از راه اندازی سامانه الکترونیکی سرپرستان خانوار خبر داد و گفت : با توجه به اینکه در حال حاضر 24 نوع اخطاریه و قبض و خدمات به صورت فیزیکی به مردم ارسال می شود با پیگیری های صورت گرفته مجوزهای لازم از وزارت ارتباطات دریافت شده تا سرپرستان خانوار ها به صورت الکترونیکی خدمات دریافت کنند.
 
مدیر کل پست استان البرز نیز گفت : در بحث دولت الکترونیک دوسامانه مدیریت جامع املاک کشور و سامانه استعلام های بین دستگاهی را پیگیری می کنیم.
 
وی افزود: 227 دهیاری در سطح استان را آموزش داده ایم تا کلیه اقدامات که در مورد املاک انجام می گیرد، از طریق این سامانه بوده ونیاز به مراجعه متقاضیان به دستگاه های مختلف اداری وجود نداشته باشد.
 
فرزین در ارتباط با سامانه پاسخگویی به استعلام های بین دستگاهی نیز گفت: سالانه بین 60 تا 70 میلیون استعلام بین دستگاهی درخواست و پاسخگویی می شود.
 
وی از طراحی سامانه ای برای کلیه استعلام های املاک در سطح استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 250 نفر از کارشناسان دستگاههای دولتی را دعوت کرده ایم و آموزشهای لازم را داده ومنتظریم با دستور مدیر ارشد استان این سامانه راه اندازی گردد تا کلیه استعلامهای املاک در سطح استان به صورت الکترونیکی جابجا گردد.
 
در پایان این نشست از فعالان در راه اندازی دولت الکترونیک در شهرستان ساوجبلاغ که در مدت شش ماهه سال جاری نسبت به راه اندازی این سامانه اقدام نموده بودند تقدیر شد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار