عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

ورشکستگی بیمه‎ها حاصل اجرای ناقص طرح تحول سلامت

اکبر ترکی گفت: بسیاری از کارشناسان با این طرح و شیوه مخالف بودند و به دلیل اینکه اصلاح نشد در حال حاضر گرفتاری های زیادی را ایجاد کرده است، الان بیمه ها در حال ورشکستگی هستند و تامین مالی نشدند.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۸۹
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

اکبر ترکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه این بود با این طرح باید پرداختی های مردم کاهش یابد.

وی افزود: یکی از مزایای طرح تحول سلامت کاهش پرداختی های مردم در بحث های بستری در بیمارستان ها بود اما به دلیل اینکه به خوبی مدیریت نشد دچار چالش ها و نواقصی شد.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارشناسان با این طرح و شیوه مخالف بودند و به دلیل اینکه اصلاح نشد در حال حاضر گرفتاری های زیادی را ایجاد کرده است، الان بیمه ها در حال ورشکستگی هستند و تامین مالی نشدند. وقتی سیستم ارجاع را اجرا نکردند بخش عظیمی از منابع مالی در موارد غیرمرتبط هزینه شد و این مشکلات را ایجاد کرد.

ترکی خاطر نشان کرد: اگر این سیستم و روش اصلاح نشود مطمئناً هر چه قدر هم هزینه کنند فایده ای نخواهد داشت در حال حاضر طرح تحول سلامت با چالش روبرو شده است و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و کارشناسان وزارت بهداشت به دنبال برگزاری جلسات مشترک و بررسی و رفع مشکلات این طرح هستند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار