حرکت رسالت و پیامبری هم با کار فرهنگی، کتاب و بیان آغاز شد ولی اگر کسی برای پیشبرد کار مانع ایجاد کند، مؤمنان حق ندارند متوقف شوند و برای ادامه حرکت باید از خود دفاع کنند.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۸۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: منکر این قضیه نمی‌شویم که برجام برای ما خاصیت هم داشت ولی در برابر آن‌چیزی که از دست دادیم ناچیز است و نمی‌ارزد که به آن افتخار کرده و ذوق‌زده شویم چراکه ذوق زدگی ما دشمن را وادار کرد که توقعات خود را بالا ببرد.

آیت‌الله علی معلمی ظهر امروز در مراسم اربعین دو شهید گمنام با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی فضای آموزشی ما در کل کشور اعم از مقاطع دبیرستانی و دانشگاهی توجه نداشتن به وصیت نامه امام راحل است، اظهار کرد: شاید در بعضی از متون درسی آمده باشد ولی فراگیر نشده است.

وی افزود: غفلت جامعه، مدیران و مراکز علمی ما از وصیت امام(ره) نتیجه‌اش این می‌شود که دچار آسیب‌های اجتماعی شویم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام راحل در وصیت‌نامه خود به ضرورت تشکیل بسیج دانشجو و طلبه اشاره و طلاب علوم دینی و دانشجویان را ملزم کرد تا با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه امروز دانشگاه و حوزه بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند، اضافه کرد: اتحاد این دو می‌تواند نتایج خوبی داشته باشد.

معلمی ادامه داد: متأسفانه اشتیاق دولت‌مردان برای نزدیک شدن به غرب، یکی بعد از دیگری به سود غربی‌ها تمام شد.

وی با اشاره به اینکه زمانی شعار می‌دادیم «انرژی هسته‌ای، حق مسلم ماست»، اظهار کرد: حالا این حق مسلم را از ادامه کار متوقف کردیم و باز هم مفتخریم که در برجام به موفقیت‌هایی رسیدیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: منکر این قضیه نمی‌شویم که برجام برای ما خاصیت هم داشت ولی در برابر آن‌چیزی که از دست دادیم ناچیز است و نمی‌ارزد که به آن افتخار کرده و ذوق‌زده شویم چرا که ذوق‌زدگی مسؤولان دشمن را وادار کرد که توقعات خود را بالا ببرد.

معلمی افزود: توطئه‌های استکبار یکی پس از دیگری علیه انقلاب و اسلام ناب محمدی ادامه دارد و هر وقت که اسلام بخواهد به‌صورت نظام و قدرت سر بلند کند مستکبران زمان برای سرکوبی آن کمر می‌بندند.

وی با بیان اینکه در اصل پیروزی انقلاب، حرکت ما حرکت فرهنگی بود، تأکید کرد: حرکت رسالت و پیامبری هم با کار فرهنگی، کتاب و بیان آغاز شد ولی اگر کسی برای پیشبرد کار مانع ایجاد کند، مؤمنان حق ندارند متوقف شوند و برای ادامه حرکت باید از خود دفاع کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ماهیت دین خدا، ماهیت فرهنگی است ولی خداوند فرمان می‌دهد برای کوتاه کردن دست معاندان و با کسانی که با شما سر ستیز دارند مقابله کنید و تسلیم نشوید.

معلمی هدف از تشکیل داعش، النصره و سایر گروه‌های این‌چنینی را مقابله با اسلام ناب و درگیر کردن مسلمانان با هم به نام جنگ‌های فرقه‌ای اشاره کرد و گفت: داعش مزدور دست‌پرورده آمریکا و استکبار جهانی است و این مصادیق بارز فتنه ست.

وی با بیان اینکه اگر اسلام به‌صورت قدرت ظاهر شود استکبار دست از فتنه برنمی‌دارد، تصریح کرد: اهل حق و قشرهای تحصیل‌کرده حوزوی که مسؤولیت‌شان از دیگران سنگین‌تر است باید بیشتر حواس‌شان باشد چراکه انسان بر اساس درک و فهم مسؤولیت پیدا می‌کند.

امام جمعه قائم‌شهر افزود: ای کاش مدیران جامعه ما از 30 سال قبل به موازات پیشرفت‌های دفاعی در بعد اقتصادی و سازندگی هم روی پای خود می‌ایستادند.

معلمی به فیش‌های نجومی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها بارها از این موضوع با عنوان جرم تعبیر کردند و امر فرمود باید تعقیب قضایی شود ولی نه از سوی دیوان محاسبات و نه از سوی دولت کسی به دستگاه قضا معرفی نشد.

وی ادامه داد: امروز بعضی روزنامه‌ها این تیتر «حقوق شهروندی در راه است، صحبت از حقوق نجومی نکنید» را منتشر کردند و زمینه‌سازی انتخابات آغاز شد و جای تعجب است که برخی‌ها فکر کنند آحاد جامعه مسائل را درست درک نمی‌کنند و با تبلیغات فریبنده برای رأی گرفتن به میدان بیایند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از دو دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شخص نیست و انتخاب جریان است، اضافه کرد: باید دید با رأی آوردن فرد کدام جریان، با کدام تفکر و اندیشه می‌خواهد مملکت را اداره کند.

معلمی در پایان گفت: ای کاش در جلسه دولت، شورای اداری و شورای تأمین  چند خطی از وصیت‌نامه امام راحل قرائت می‌شد که اگر این چنین می‌شد، وضعیت جامعه خیلی بهتر بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها