خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از تنظیم دو هزار و 600 فقره سند اجاره موقوفات در سمنان خبر داد و گفت: برخی موقوفات حدود 50 سال رها بود.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۸۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه از سال 90 به بعد افزود: در سال گذشته، دو هزار و 600 فقره سند اجاره موقوفات تنظیم شده است که درآمد آن افزایش چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشت.

وی بیان کرد: از دیگر فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، شناسایی موقوفات در سال‌های اخیر بوده که بیش از 40 مورد شناسایی صورت گرفته است؛ برخی از موقوفات حدود 50 سال رها بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان به پروژه باغ انجیر سمنان اشاره کرد و بیان داشت: پروژه باغ انجیر سمنان با 15 هکتار زمین درآمد فعلی‌اش، سه میلیون تومان با نیت کمک به فقرا و ایتام است که این پروژه ده ساله در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد و بعد از سال دهم با درآمد قابل توجه در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد.

واحدی خاطرنشان کرد: اگر دولت در این بخش سرمایه‌گذاری کند، نتایج مثبتی به همراه دارد.

وی ادامه داد: 12 نوع داروی گیاهی از این محصول در کشورهای چین و چند کشور دیگر تهیه می‌شود، ثمردهی چهار ماهه دارد و برابر کم‌آبی مقاوم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه به فعالیت حوزه فرهنگی و اجتماعی حوزه وقف در استان اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه در سال‌های اخیر موجب گسترش هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه شده و از سال 91 به بعد هر ساله بیش از 100 وقف جدید معرفی شدند که 15 برابر میزان وقف جدید افزایش داشت.

واحدی خاطرنشان کرد: 54 موقوفه در سامانه ثبت شده و 27 فقره وقف جدید در مرحله ثبت سامانه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها